تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۳۴۸۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

خط احیای کارخانه فولاد قاینات آماده افتتاح رسمی است

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: خط احیای کارخانه فولاد قاینات که آهن اسفنجی تولید می‌کند، آماده افتتاح رسمی است.

به گزارش می‌متالز، حمید ملانوری پنجشنبه شب ۱۳ آبان در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد قاینات در جمع خبرنگاران افزود: با اقدامات خوبی که انجام شده خط احیا در حال فعالیت آزمایشی است.

وی یکی از اهداف سفر امروز به شهرستان قاینات را بررسی آخرین وضعیت خط احیا و تولید آهن اسفنجی این کارخانه عنوان کرد و گفت: براساس توضیحات مسوولان مربوطه این خط آماده افتتاح است که از رییس جمهوری و مدیران ملی برای بهره‌برداری رسمی از این مجموعه دعوت می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در کارخانه فولاد قاینات مشغول فعالیت هستند و توسعه بخش‌های دیگر مجموعه نیز ضمن ایجاد اشتغال بیشتر و پایدارتر، به توسعه منطقه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه فولاد قاینات از صنایع بزرگ و مادر در خراسان جنوبی است گفت: این مجموعه حرکت رو به رشد را برای آینده استان ایجاد می‌کند و می‌تواند سایر ظرفیت‌های معدنی و صنعتی را نیز فعال کند.

ملانوری درباره سایر برنامه‌های سفر امروز خود به قاینات گفت: در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی استان که مربوط به معادن یا صنعت است و در ارتباط با برنامه‌های دولت و تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و فعال‌سازی این واحد‌ها از چند واحد تولیدی در قاین بازدید شد.

وی ادامه داد: واحد‌های تولیدی مشکلاتی دارند که تعطیل شدند یا نیمه‌فعال هستند از جمله کارخانه فرآورده‌های لبنی آنا، کاشی و واحد تولید کنسانتره زرشک در شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این واحد‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی است که موانع و مشکلاتی دارند و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سایر کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط با حضور مسوولان استان پیگیری و تلاش می‌کنیم موانع به‌زودی رفع شود.

وی افزود: همه تلاش ما این است که ظرفیت‌های این واحد‌ها را به چرخه تولید برگردانیم تا هم نیرو‌های مجموعه که بیکار شدند، شاغل شوند و هم منشاء رونق تولید و توسعه منطقه باشند.

استاندار خراسان جنوبی امروز به همراه نماینده مردم قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان از کارخانه فولاد قاینات بازدید کرد.

این بازدید با هدف اطلاع از روند تولید آزمایشی آهن اسفنجی و میزان آمادگی برای بهره‌برداری رسمی این کارخانه انجام شد.

فاز اول این طرح با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال تولید آزمایشی است و تاکنون ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرده است.

فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی نیز با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال نصب تجهیزات است و با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

راه‌اندازی این واحد صنعتی که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریال در ۲ بخش تولید آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجراست، برای ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه شیر آنا و روند فعال‌سازی آن، کارخانه تولید کنسانتره زرشک، کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان و پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین نیز بازدید کرد.

ملانوری همچنین به مناسبت روز ۱۳ آبان به دیدار خانواده دانش‌آموز شهید محمد کماچی رفت. شهید محمد کماچی متولد فروردین ۱۳۴۸ است که در سن ۱۴ سالگی بر اثر بمباران شیمیایی در عملیات خیبر به سختی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان لبافی‌نژاد تهران در اسفند ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده