تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۳۴۹۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مدیریت بازار مصالح ساختمانی در خراسان جنوبی/ سیمان، پاکتی ۳۵ هزار تومان است

‌می‌متالز - در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در خراسان جنوبی ۳۵ هزار تومان است که با قیمت کشوری آن نیز برابری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، علوی رئیس اتحادیه مصالح فروشان بیرجند گفت: قیمت فروش هر پاکت سیمان در کل کشور و استان ۳۵ هزار تومان است و قیمت‌های پایین تری که اعلام می‌شود مربوط به درب کارخانه و بدون در نظر گرفتن سود، هزینه حمل و نقل و دیگر عوامل دخیل در قیمت نهایی است.

او افزود: در کشور به تازگی قیمت سیمان کنترل شده و به پاکتی ۳۵ هزار تومان رسیده است، اما در استان مدت زیادی است قیمت سیمان را کنترل کرده ایم و به محض گرانی با مدیریت بازار، قیمت‌ها را به قبل برگردانده ایم.

علوی ادامه داد: تولید سیمان در کارخانجات استان جوابگوی نیاز استان است، اما در حال حاضر به دلیل خوابیدن بازار مسکن، ساخت و ساز‌ها نسبت به قبل کمتر شده است.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند تصریح کرد: میزان صادرات سیمان کاهش یافته است و بیشتر سیمان‌های تولیدی در دو کارخانه تولید سیمان، در استان استفاده می‌شود.

او بیان کرد: دو کرخانه تولید سیمان در استان وجود دارد که یکی از این کارخانه‌ها در زمان به هم خوردن بازار سیمان و گرانی ها، کمک زیادی در مدیریت و کنترل بازار کرد.

علوی عنوان کرد: در کل مدیریت سیمان در استان خوب بوده است و اکنون قیمت کشوری بعد از مدیریت، به قیمت سیمان در خراسان جنوبی رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده