تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۳۷۲۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات ۳۰۰ هزار تنی سیمان از امیرآباد

‌می‌متالز - ۳۰۰ هزار تن سیمان تولیدی کارخانجات کشور امسال از بندر امیرآباد به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد در نشست با نمایندگان کارخانجات تولید سیمان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار تن سیمان امسال از این بندر صادر شده است، گفت: تعمیرات یکی از انبار‌های مسقف این بندر به زودی به پایان می‌رسد و این انبار در آینده نزدیک جهت برطرف شدن محدودیت در زمان ماندگاری کالا، وارد چرخه عملیات خواهد شد.

او افزود: وجود شرکت‌های معتبر صادر کننده سیمان در بندر موجب رونق اقتصادی بندرامیرآباد می‌شود و برطرف کردن مشکلات و چالش‌های پیش روی این شرکت‌ها در روند صادرات کالا از دغدغه‌های مدیران بندر است.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد، با تأکید بر اینکه از هر گونه پیشنهاد سازنده برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی بندر استقبال می‌شود، ادامه داد: وجوه مشترک و فعالیت‌های متقابل شرکت‌های سیمان و بندرامیرآباد می‌تواند موجب توسعه صادرات و افزایش تخلیه و بارگیری کالا در این بندر شود.

محدودیت در ساعت ورود و خروج کامیون‌ها از سوی گمرک، ناهماهنگی در اپراتور‌های تخلیه و بارگیری کالا و تأثیر حضور دلالان در افزایش کرایه حمل کشتی از بندرامیرآباد به کشور‌های حوزه CIS از موارد مطرح شده توسط نمایندگان کارخانجات سیمان در این جلسه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده