تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۳۴۰۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آخرین وضعیت صادرات و تولید نماد «سبهان»

کاهش چشمگیر تولید و صادرات سیمان بهبهان

‌می‌متالز - مقایسه گزارش عملکرد شرکت سیمان بهبهان در هفت ماهه نخست امسال با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که تولید و صادرات این شرکت به طور چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز، سیمان بهبهان که در بازار دوم بورس تهران با نماد «سبهان» فعالیت می‌کند در حالی که در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بیش از ۸هزار و ۴۸۳ تن سیمان تیپ ۲ پاکتی تولید کرده، در هفت ماهه نخست امسال هیچ‌گونه تولیدی از این محصول نداشته است.

از سوی دیگر تولید سیمان تیپ ۵ پاکتی این شرکت نیز افتی ۳۲ هزار تنی داشته و از ۱۶۲ هزار و ۷۸ تن در هفت ماهه نخست پارسال به ۱۳۰ هزار و ۳۱۰ تن در پایان مهرماه امسال رسیده است.

گزارش عملکرد منتشر شده سیمان بهبهان در سامانه کدال نشان می‌دهد تولید سیمان تیپ ۲ فله این شرکت نیز کاهشی چشمگیر داشته است به نحوی که از ۴۲ هزار و ۴۸۸ تن در پایان مهر ۱۳۹۹ به یک هزار و ۸۷ تن در پایان مهرماه امسال رسیده که کاهشی بیش از ۴۱ هزار تن را نشان می‌دهد.

با این حال تولید سیمان تیپ ۵ فله این شرکت تنها محصولی است که در مقایسه با پارسال با رشد همراه بوده و از ۸۶ هزار و ۵۰۵ تن به ۱۰۳ هزار و ۳۷۸ تن افزایش یافته است.

از سوی دیگر سبهان در سال گذشته صادراتی ۲۵۴ هزار و ۷۳۴ تنی کلینکر داشته که این رقم با حدود ۴۲ هزار تن کاهش به ۲۱۲ هزار و ۷۴۱ تن رسیده است.

همچنین این شرکت که تا پایان مهرماه پارسال بیش از ۲هزار تن جامبوبگ تیپ ۵ صادرات داشته در مدت مشابه امسال هیچ گونه صادراتی از این محصول را به ثبت نرسانده است.

شاید ادعا شود که قطعی برق در ۲ ماه از فصل تابستان دلیل کاهش تولید و فروش این شرکت در هفت ماهه نخست امسال باشد، اما بررسی صورت‌های مالی منتهی به شش ماهه نخست این شرکت نیز نشان می‌دهد که سود انباشته این شرکت ۳۵ درصد کاهش یافته و از ۱۲۷ میلیارد تومان به ۸۲ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده