تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۳۵۱۲۳
سرویس خبر : انرژی
اوپک اعلام کرد:

فروش ۲.۵ میلیون بشکه نفت ایران با ۷۴ دلار / حفظ رتبه چهارم جهان

‌می‌متالز - بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، ایران در شهریور با تولید روزانه بیش از ۲.۵ میلیون بشکه نفت به قیمت ۷۴ دلار، همچنان در رتبه چهارم جهانی قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد: تولید نفت ایران در سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۱ به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به مرداد، ۲۲ هزار بشکه افزایش یافته و جایگاه چهارمین تولید کننده نفت جهان را همچنان حفظ کرده است.

بر اساس این گزارش، عربستان، عراق و امارات در شهریور با تولید روزانه بیش از ۹.۶، ۴.۱ و ۲.۷ میلیون بشکه نفت در صدر قرار گرفته بودند و ایران پیش از تحریم‌های آمریکا از سال ۲۰۱۸، سومین تولیدکننده نفت جهان بود.

به جز ونزوئلا، لیبی و کنگو، تمام اعضا افزایش تولید داشتند که بیشترین و کمترین میزان به نیجریه و ونزوئلا با ۱۵۶ و ۶ هزار بشکه در روز تعلق دارد. در این میان ایران، لیبی و نیجریه هم از توافق کاهش تولید معاف هستند.

متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در شهریور سال جاری با بیش از ۳ دلار افزایش نسبت به مرداد به ۷۴ دلار رسید. همچنین در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی ۲۷ دلار بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمام انواع نفت در شهریور افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش به نفت صادراتی کویت با بیش از ۳ دلار تعلق دارد. متوسط قیمت سبد نفتی اوپک هم با ۳ دلار افزایش نسبت به ماه قبل به ۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

نفت عربستان هم با ۳ دلار و ۶۵ سنت افزایش ۷۵ دلار در هر بشکه فروخته شد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه به طور متوسط ۷۴ دلار به فروش رفته که ۳ دلار نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده