تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۹۲۹۶
سرویس خبر : انرژی

رکورد زنی مجدد تولید نفت ایران در سپتامبر؛ ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز (بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸)

‌می‌متالز - تحلیلگران معتقدند که به نظر می‌رسد صادرات بیشتر ایران نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا و صلاحدید واشنگتن در اجرای آن‌ها باشد، زیرا دو کشور به دنبال روابط بهتر هستند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس بررسی رویترز، تولید نفت اوپک در سپتامبر ۱۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه آگوست افزایش یافته است که به دلیل افزایش در تولید نیجریه و ایران علیرغم کاهش مداوم تولید نفت عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس بوده است.

این بررسی نشان داد که ماه گذشته سازمان کشور‌های صادرکننده نفت ۲۷.۷۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید نموده اند که ۱۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه آگوست بیشتر بود.

دومین افزایش بزرگ مربوط به ایران است که تولید را به ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز رساند و علیرغم تحریم‌های آمریکا در حال افزایش عرضه بود. بر اساس بررسی رویترز و ارقام جداگانه از اوپک، این بالاترین میزان تولید از سال ۲۰۱۸ است، سالی که واشنگتن دوباره تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

تحلیلگران معتقدند که به نظر می‌رسد صادرات بیشتر ایران نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا و صلاحدید واشنگتن در اجرای آن‌ها باشد، زیرا دو کشور به دنبال روابط بهتر هستند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده