تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۳۵۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
«می متالز» گزارش می‌دهد:

«ومعادن» به دنبال رفع عطش سرمایه گذاری در بخش معدن

‌می‌متالز - امروز زمان تحقق شعار رهایی از اقتصادِ متکی به نفت فرا رسیده و مجموعه‌ای همچون شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با گسترش فعالیت‌های خود می‌تواند در جذب سرمایه بیشتر و اشتغالزایی نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، تغییر نگاه مدیریتی و بازنگری در برنامه‌های راهبردی می‌تواند توسعه را با سرعت بیشتری اجرایی کند. امروز توسعه در بخش معدن با تغییر رویکرد‌های مدیریتی عجین شده است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با تغییر نگاه مدیرتی و بازنگری در برنامه‌های راهبردی به دنبال جذب سرمایه‌های بیشتر در بخش معدن است، زیرا کمبود سرمایه و نقدینگی امروز یکی از چالش‌های اصلی است که می‌تواند اجرای پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی را به تعویق اندازد.

فرار سرمایه از بخش معدن که عمدتا به دلیل وضع قوانین ناگهانی غیر کارشناسی است، بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود را غیر ممکن کرده است، این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید خود به دنبال تحقق رشد ۱۰ درصدی در بخش معدن است که بی گمان نیازمند افزایش سرمایه گذاری بیشتر خواهد بود.

حال این هدف می‌تواند با حضور شرکت‌های سرمایه گذاری موفق همچون توسعه معادن و فلزات میسر شده و سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش دهد.

ورود این مجموعه بزرگ به پروژه‌های مختلف علاوه بر افزایش درآمد و سوددهی و همچنین اشتغالزایی به استقبال سهام داران از نماد «ومعادن» نیز منجر شده است.

از سویی دیگر حضور چنین شرکتی می‌تواند زمینه ورود سرمایه گذاران به بخش معدن را فراهم کرده و این مسیر را هموار کند.

همانطور که اشاره شد جذب سرمایه در حال حاضر از گلوگاه‌های اصلی بخش معدن محسوب می‌شود که باید برنامه ریزی دقیق این امر مهم به نحو شایسته‌ای به انجام رسد.

سهراب شرفی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به نقش شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به «می متالز» گفت: این شرکت با فعالیت خود و همچنین اطلاع رسانی دقیق می‌تواند مسیر ورود سرمایه به بخش معدن را هموار کند.

وی ادامه داد: متاسفانه ظرفیت‌های موجود در بخش معدن سال هاست مغفول مانده و امروز حضور شرکت‌هایی همچون توسعه معادن و فلزات برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها ضروری است.

شرفی افزود: درآمد سهل الوصول نفت باعث شده است تا دولت مردان در سال‌های گذشته توجهی به بخش معدن نداشته باشند و همین موضوع معدن را به حاشیه کشاند. اما امروز که خوشبختانه شاهد محدود شدن درآمد نفت در سفره دولت هستیم زمان خوبی است تا معدن به جایگاه اصلی خود بازگشته و ظرفیت‌های خود را شکوفا سازد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: با حضور شرکت‌هایی همچون توسعه معادن و فلزات امروز بهترین زمان برای تحقق شعار رهایی از اقتصادِ متکی به نفت است. زیرا با سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی می‌توان از ظرفیت‌های مغفول مانده بهره برداری داشت.

به گفته شرفی، مقصر اصلی در این سال‌ها دولت است که مسیر سرمایه گذاری در بخش معدن را هموار نکرده، امروز با سرمایه گذاری در این بخش و افزایش فرآوری مواد معدنی می‌تواند شاهد نقش آفرینی هرچه بیشتر معدن در اقتصاد کشور بود و شرکتی همچون توسعه معادن و فلزات به خوبی این موضوع را درک کرده است.

وی با تاکید بر تغییر نگاه در دولت نیز بیان کرد: دولت باید تغییر اساسی در پایه‌های فکری نیرو‌های خود ایجاد کرده و اجازه دهد فعالیت شرکت‌های سرمایه گذاری در بخش معدن افزایش یابد، زیرا این بخش تشنه سرمایه است.

فعالیت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال‌های اخیر توانسته به بهره برداری از ظرفیت‌های موجود بخش معدن سرعت بخشیده و علاوه بر درآمدزایی، اشتغالزایی نیز با افزایش همراه شده است. اتخاذ رویکرد‌های جدید این مجموعه از جمله ورود به عرصه استخراج و فرآوری عناصر نادر خاکی، توسعه اکتشاف، توجه به ابزار‌های جدید تأمین مالی همچون راه اندازی اولین شرکت سهامی عام پروژه محور با عنوان «تجلی» و امثالهم چشم انداز نویدبخشی را در آینده‌ای نه چندان دور به همراه خواهد داشت. بخش معدن امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فعالیت چنین شرکت‌هایی است.

نظرات بینندگان
امیر
United States of America
تاریخ : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
با سلام
انشالله افراد توانا و خوش فکر مثل آقای دکتر نادری در بخش های بزرگ مدیریت وزارت صمت گمارده شوند تا شاهد بهبود در زیر ساخت بخش معدن باشیم
عناوین برگزیده