تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۲۳۵۷۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقاطع مرگ در ورودی کارخانه قطران زرند؛ جان کارگران در خطر است

‌می‌متالز - دو راهی نزدیک کارخانه پالایش قطران زرند به دلیل تردد بالای کارگران، ماشین‌آلات حمل مواد معدنی و نور کم شاهد تصادفات زیادی است.

به گزارش می‌متالز، یکی از نقاط حادثه‌خیز در محور‌های برون شهری استان کرمان دو راهی نزدیک مجتمع کک سازی و پالایش قطران فولاد زرند ایرانیان است که تردد بالای خودرو‌ها به ویژه در ساعات تعطیلی کارخانه باعث تصادفات زیادی در این نقطه شده است.

مردم منطقه می‌گویند "حدود چهار هزار نیرو به این کارخانه تردد دارند و در زمان تعطیلی کارخانه و ورود و خروج کارگران به‌صورت همزمان انجام می‌شود که باعث شده حجم زیادی خودرو وارد کارخانه شده یا از آن خارج شود. "

یکی دیگر از اهالی با بیان اینکه ماشین‌آلات سنگین حمل مواد معدنی به این کارخانه تردد دارند گفت: از طرف دیگر در هنگام شب نور کافی وجود ندارد و جاده تاریک است.

وی با اشاره به اینکه در این قسمت تصادفات منجر به فوت اتفاق افتاده و از نقاط حادثه خیز در شهرستان زرند است افزود: باید در این نقطه از جاده زیرگذر و یا یک میدان بزرگ احداث شده تا تردد با ایمنی انجام شود.

یحیی پورحبیبی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند با بیان اینکه این تقاطع در کمربندی شرقی زرند است اظهار داشت: این کمربندی در مسیر کرمان - راور - زرند و کوهبنان قرار دارد و خودرو‌هایی زیادی در این کمربندی تردد می‌کنند.

وی با اشاره به تردد کامیون‌های حامل بار از این محور بیان کرد: تعداد نیرو‌های زیادی از این کارخانه ورود و خروج دارند، اما متاسفانه از دوربرگردان استفاده نمی‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند بیان کرد: رانندگان برای اینکه هزار و ۶۰۰ متر راه را طی نکنند از همان روبه‌روی کارخانه و از مسیری که خودشان ایجاد کرده‌اند تردد غیرمجاز دارند و استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۱۲۰ متر نیوجرسی از طریق شرکت فولاد تهیه شد و در این مسیر گذاشته شد گفت: روشنایی در این مسیر نصب شده، اما متاسفانه به سرقت می‌رود و باید با برج نور روشنایی آن را تامین کرد.

پورحبیبی با بیان اینکه احداث میدان در جاده اصلی برابر قانون ممنوع است افزود: در بلندمدت احداث تقاطع غیرهمسطح در این منطقه ضرورت دارد.

علی صادق‌زاده فرماندار شهرستان زرند نیز با بیان اینکه پیشنهاد مردم احداث میدان و یا زیرگذر است اظهار داشت: به‌دلیل اینکه این جاده ترانزیتی است، امکان ایجاد میدان در این محور نیست.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد تا کنون برای رفع مشکلات شهرستان همکاری خوبی داشته افزود: تلاش می‌شود در اولین فرصت و تا دو ماه آینده روشنایی این نقطه از جاده تامین شود.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نقاط حادثه‌خیز در شهرستان زرند برطرف شده است گفت: یکی از نقاط حادثه‌خیز در شهرستان همین تقاطع ورودی کارخانه است.

وی با بیان اینکه در این محدوده تردد بسیار زیاد بوده و رفع مشکلات آن در دستور کار است ادامه داد: دوربرگردانی در بالادست کارخانه در نظر گرفته شده، اما رانندگان برای چند دقیقه زودتر رسیدن به مقصد از آن استفاده نکرده و با باز کردن مسیر حادثه آفرین می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده