تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۳۶۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چاووش اوغلو خبر داد:

رشد ۷۱ درصدی روابط تجاری ایران و ترکیه

‌می‌متالز - وزیر خارجه ترکیه از رشد ۷۱ درصدی روابط تجاری ایران و ترکیه در سال جاری خبر داد و گفت: این رقم اگر چه امیدوار کننده است، اما از اهدافی که مشخص کردیم خیلی دور هستیم که باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، مولود چاوش اوغلو روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران با زلزله زدگان استان هرمزگان ابراز همدردی کرد و افزود: ترکیه همواره در کنار ایران برادر بوده و آماده ارائه هر نوع خدماتی است.

وزیرامورخارجه ترکیه با اشاره به اظهارات امیرعبداللهیان مبنی بر بازبینی روابط دو طرف در همه حوزه ها، اظهار داشت: امروز با برادر حسین و بین هیات‌های دو طرف در خصوص آماده سازی زمینه برگزاری هفتمین شورای عالی همکاری دو کشور صحبت کردیم و براساس پیشنهاد طرف ایرانی مقرر شد نقشه راه همکاری بلندمدت بین دو کشور آماده شده و در حاشیه نشست شورای همکاری به امضا برسد.

چاوش اوغلو با بیان اینکه اسناد زیادی دیگری است که امیدواریم بتوانیم در حاشیه اجلاس سران آن‌ها را امضا کنیم، مبارزه با قاچاق، مهاجرت غیرقانونی و مسایل مرزی را از موضوعات این اسناد عنوان کرد.

وی گفت: متاسفانه در دوران کرونا در حوزه روابط اقتصادی کاهش داشتیم، اما در سال جاری در این زمینه ۷۱ درصد رشد داشتیم. این رقم اگرچه امیدوار کننده است، اما از اهدافی که مشخص کردیم، خیلی دور است که باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وزیر امورخارجه ترکیه افزود: در نشست امروز گسترش چارچوب حوزه تجارت ترجیحی بین دو کشور را بررسی کردیم و تلاش می‌کنیم که این مذاکرات به نتیجه برسد.

چاوش اوغلو در ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ظالمانه و نادرست ارزیابی کرد و گفت: همواره این موضوع را به زبان آورده ایم که کسانی که از طرف برجام خارج شدند باید به این چارچوب برگردند و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را بردارند.

وی ضمن ابراز خرسندی از آغاز مجدد مذاکرات ابراز امیدواری کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده