تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۳۶۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش 90 درصدی مقادیر فروش نسبت به مهرماه فولاد هرمزگان

می متالز - در چند روز گذشته که گزارشات آبان ماه شرکت ها به اطلاع عموم رسیده است شاهد درخشش شرکت های فولادی هستیم. در گزارش قبل به بررسی عملکرد ماهانه فولاد خوزستان و فولاد مبارکه پرداختیم و از رکورد شکنی های این شرکت گزارش تهیه کردیم. اکنون نیر به بررسی گزارش خوب فولاد هرمزگان خواهیم پرداخت.
افزایش 90 درصدی مقادیر فروش نسبت به مهرماه فولاد هرمزگان

به گزارش می متالز، شرکت در آخرین گزارش تولید و فروش ماهانه آبان ماه موفق به تحقق 400 میلیارد تومان فروش از ناحیه محصولات خود شده است و به طور کلی تا کنون 2266 میلیارد تومان فروش محقق نموده است. بیشتر رقم فروش مربوط به اسلب می باشد که معادل 398 میلیارد تومان در آبان ماه است و معادل 99 درصد سبد فروش شرکت را شامل می شود.
در ماه گذشته یعنی مهر ماه، شرکت توانسته بود 209 میلیارد تومان از محل فروش را محقق نماید که در مقایسه با آبان ماه، شرکت توانسته است 90 درصد رشد را در فروش محصولات خود محقق نماید. از نظر حجم فروش نیز شرکت با 126 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته حدود 136 هزار تن محصول به فروش رسانده است. به طور کلی حجم فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 14 درصدی داشته است.
در قسمت نرخ ها نیز، نسبت به ماه گذشته اسلب، 15 درصد کاهش داشته است که نرخ ها تقریبا به نرخ های شهریور ماه بازگشته است. این درحالی است که نرخ های فروش این شرکت در مقایسه با فولاد خوزستان کمتر می باشد.
باید توجه کرد که گزارش خوب شرکت در مهرماه بنا بر افزایش نرخ ها بوده است در حالی که گزارش پیش رو که خود رکوردی در گزارشات ماهانه سال 1397 می باشد، به علت افزایش حجم فروش محقق شده است. در گزارشات پیشین نیز اشاره کرده بودیم که افزایش حجم فروش از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که برای افزایش فروش سیاست های بازاریابی باید تدارک دیده شود اما افزایش نرخ ها از عوامل بیرونی تعیین می شود.
نکات کلی گزارش:
فروش 134 هزار تن اسلب در آبان ماه
فروش 400 هزارتن محصول تا انتهای آبان
کاهش 15 درصدی نرخ اسلب
کاهش 14 درصدی مقدار فروش و افزایش 58 درصد مبلغ فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده