تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۳۶۵۷۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افزایش قیمت ۲۰۶ در کنار ثبات قیمت‌ها/ قیمت خودرو امروز ۲۹آبان

‌می‌متالز - قیمت خودرو در بازار روز پنجشنبه با ثبات همراه بود و تعداد زیادی از خودرو‌های داخلی افزایش و یا کاهش قیمتی را ثبت نکردند.

به گزارش می‌متالز، در بازار آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بازار خودرو‌های داخلی با آرامش و ثبات قیمت همراه بود. قیمت خودرو در بازار روز پنجشنبه افزایش و کاهشی نداشت و تنها برخی از خودرو‌های گروه ۲۰۷ افزایش قیمت داشتند.

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار ۲۵آبان سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرد و به نرخ ۱۶۸ میلیون تومان رسید. قیمت پراید ۱۳۱ با نرخ ۱۴۹ میلیون تومان ثبت شد. قیمت خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ با نرخ ۱۸۶ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۶۰ و پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۰۴ میلیون تومان ثبت شد.

افزایش قیمت ۲۰۶ در کنار ثبات قیمت‌ها/ قیمت خودرو امروز ۲۹آبان

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول آذر/ خودرو ارزان می‌شود؟

بازار خودرو دوباره راکد شد. این بار دیگر نه خبری از خریدار است و نه فروشنده. برخی از افراد برای محک زدن بازار، خودرو خود را آگهی می‌کنند، اما خبری از خریدار نیست.

فروشندگان علت رکود بازار را دو مساله می‌دانند. نخستین مساله ابهام در نحوه اجرای واردات خودرو. مساله دوم آغاز دور جدید مذاکرات است. این دو عامل باعث شده سرمایه‌گذاران از بازار خودرو عقب‌نشینی کنند.

قیمت انواع پراید چند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت برخی خودرو‌ها در روز چهارشنبه (۲۶آبان ۱۴۰۰) با افزایش قیمت پراید و کاهش قیمت برخی از مدل‌های پژو همراه بود. قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۶۸ میلیون تومان رسید. قیمت پراید ۱۳۱ به ۱۴۹ میلیون تومان افزایش یافت. قیمت خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ افزایش داشت و به ۱۸۶ میلیون تومان رسید.

کدام کشور‌ها خودروی ایرانی را ممنوع کردند؟

فروشندگان خودرو می‌گویند هر چند انتظار می‌رفت با مصوبه طرح آزادسازی واردات، خودرو ارزان شود، اما ابهامات در اجرای این طرح باعث شد خودرو‌های ایرانی گران شوند.

مجلس گفته است از این پس افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به ازای صادرات قطعه یا خودرو ایرانی، خودروی لوکس وارد کنند. این در حالی است که پیش از این عراق واردات خودرو‌های ایرانی را به کشورش پس زده بود.

اخیرا سوریه و آذربایجان هم واردات خودرو‌های ایرانی را به کشور خود ممنوع کرده‌اند! حیدری در این مورد گفت: با وجود تحریم‌ها عملا صادرات خودرو و قطعات آن سخت است. هفته گذشته تقاضا برای خرید خودرو زیاد بود. حالا، اما تقاضایی برای خرید و فروش خودرو دیده نمی‌شود. بازار خودرو راکد است و تا زمانی که ابهامات طرح واردات خودرو برطرف نشود، ممکن است این رکود تورمی در بازار ادامه‌دار باشد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده