تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۴۵۱
کد خبر: ۲۳۶۶۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود بسطامی به مشکلات کارخانه سیمان ایلام

می‌متالز - نماینده مردم ایلام از اعمال فشار و پیش قدم شدن شرکت گاز استان ایلام برای اجرای طرح قطع گاز تنها کارخانه سیمان ایلام انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، «علی اکبر بسطامی» اظهار کرد: استان ایلام با دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری و ناچیز بودن فرصت‌های شغلی پایدار مخصوصا در حوزه صنعت، بایستی مورد توجه جدی تصمیم گیران در سطح استان و کشور باشد.

وی با انتقاد از نحوه اجرای طرح مدیریت انرژی در حوزه کارخانجات سیمان کشور و شروع سریع این طرح از تنها کارخانه سیمان ایلام گفت: مسوولین مربوطه بایستی از چند ماه پیش تمهیدات لازم برای تامین سوخت دوم کارخانه سیمان به عمل آورده و نباید به هر بهانه‌ای مهمترین صنعت اشتغالزای استان را تعطیل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: مخالف مدیریت منابع انرژی نیستم، اما روا نیست استان ایلام به عنوان تولید و تامین کننده گاز سراسری و با کمترین سرانه مصرف گاز در حوزه تولید، اولین اجرا کننده این طرح باشد.

نماینده مردم ایلام خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات دریافتی برخی از استان‌ها دارای ۵ یا ۶ کارخانه سیمان بوده، اما اسمی از آن‌ها در طرح وجود ندارد.

بسطامی ادامه داد: مدیران کارخانه سیمان بایستی علاوه بر تلاش برای استمرار فعالیت این واحد صنعتی شاخص استان و جلوگیری از بیکار کارگران، هرچه سریعتر با همکاری مدیران شرکت گاز و شرکت توزیع نفت، موانع پیش روی این واحد تولیدی را برطرف نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دفتر نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، وی در تماس تلفنی با وزیر نفت موارد و مشکلات مطرح و خواستار پاسخگویی اقدام آن‌ها شد.
دکتر اوجی نیز دستور لازم برای بررسی وضعیت سیمان ایلام صادر و تاکید کرد: کارخانه سیمان ایلام نباید به خاطر مسائل مربوط به حوزه انرژی تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده