تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۲۳۷۳۰۰
سرویس خبر : اجتماعی

۱۱ کشته در انفجار یک معدن زغال سنگ در روسیه

‌می‌متالز - تعداد کشته شدگان در معدن «لیستویاژنایا» در نزدیکی شهر کوزباس در استان کمرووا (در منطقه سیبری) روسیه که بر اثر آتش سوزی رخ داد به ۱۱ نفر رسید؛ ده‌ها کارگر همچنان در معدن مانده اند و برای نجات آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام شده است.

به گزارش می‌متالز، تعداد کشته شدگان در معدن «لیستویاژنایا» در نزدیکی شهر کوزباس در استان کمرووا (در منطقه سیبری) روسیه که بر اثر آتش سوزی رخ داد به ۱۱ نفر رسید؛ ده‌ها کارگر همچنان در معدن مانده اند و برای نجات آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام شده است.

 این انفجار صبح پنجشنبه در یکی از تونل‌های معدن زغال سنگ «لیستویاژنایا» در شهر کوزباس رخ داد. ۲۶۳ معدنچی تخلیه شدند که بیش از ۴۰ نفر آنان در اثر دودگرفتگی شدید مصدوم شده اند.

سرگئی تسیویلف، فرماندار منطقه کمروو گفت که تعداد کشته شدگان معدنچی در کوزباس به ۱۱ نفر رسیده است. پیش از این اورژانس این شهر از کشف جسد شش معدنچی خبر داده بود.

به گفته وزارت شرایط اضطراری، عملیات تخلیه و نجات ادامه دارد، ۴۹ معدنچی همچنان در زیر زمین هستند.

دلیل اولیه بروز این حادثه، مشتعل شدن گردو غبار و زغال سنگ در یکی از تونل‌های معدن بود که پس از آن، دود از طریق تهویه در سراسر معدن پخش شد. یک منبع در اداره خدمات حوادث غیرمترقبه به رسانه‌ها گفت: هیچ انفجاری رخ نداده و هیچ خسارتی به معدن وارد نشده است.

منبع: عصر ایران

عناوین برگزیده