تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۶۰۶
کد خبر: ۲۴۴۱۱۸
سرویس خبر : اجتماعی
جاده‌ای که همچنان قربانی می‌گیرد؛

کمین مرگ در جاده سرهنگ به گلبو در تربت حیدریه/ ۶ فوتی در محور سرهنگ به گلبو طی دو ماه!

‌می‌متالز - جاده سرهنگ به گلبو منطقه کدکن تربت حیدریه از جمله جاده‌های خطرناکی است که به دلیل تردد کامیون‌های مواد معدنی و عرض کم علاوه بر سالیان قبل فقط طی دو ماه گذشته شش قربانی گرفته است.

به گزارش می‌متالز، دو روز قبل نیز در تصادفی وحشتناک بین دو خودروی سمند و پراید چهار سرنشین دو خودرو در دم فوت کردند و یک نفر مجروح به بیمارستان منتقل شد.

عرض کم و آسفالت نامناسب

بیش از سه سال از محور روستای سرهنگ تربت حیدریه به گلبو و بعد از آن به نیشابور رفت و آمد کرده ام، به خوبی جاده را می‌شناسم، از عرض کم آن بگویم یا وضعیت نامناسب آسفالت اش؟! از عبور بدون احتیاط خودرو‌های سنگین سنگ و ترس راننده‌های خودرو‌های شخصی بگویم یا از واژگونی و تصادفات خودرو‌ها در این سال ها؟!

تصاویری که به دستم رسید، بهت آور بود و تاسف آور، حادثه تصادفی که منجر به فوت چهار هموطن شده بود.

پس از وقوع تصادفات جاده‌ای در محور پرخطر روستای سرهنگ به روستای حصار یزدان به طول ۳۵ کیلومتر و فوت شش هموطن در سه حادثه تصادف در دو ماه گذشته و همچنین پیگیری‌های رسانه‌ای در خصوص تلفات جاده‌ای در این محور که ناشی از کم عرض بودن جاده و تردد خودرو‌های سنگین معادن است از نماینده و مسئولان شهرستان پیگیری می‌کنیم تا ببینیم برای اصلاح وضعیت این جاده پرخطر چه کاری انجام داده اند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس از رایزنی با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای تعریض و روکش آسفالت این محور خبر می‌دهد.

محسن زنگنه می‌افزاید: با توجه به فصل سرما و بارندگی، جاده سرهنگ به حصار یزدان سال آینده تعریض و روکش آسفالت آن تعویض می‌شود.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به تردد بالای خودرو‌ها در جاده سرهنگ حصار یزدان و تلفات جاده‌ای این مسیر با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقدمات انجام تعریض و اجرای روکش این محور در حال پیگیری است.

زنگنه می‌افزاید:با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه که مناسب انجام روکش آسفالت نیست، این پروژه در فصل گرمای سال آینده آغاز خواهد شد و متاسفانه طی ۶۰ روز گذشته این محور شش قربانی گرفت.

۴ کشته و یک مصدوم در تصادف ۲ خودروی سواری

مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه گفت: طی تماس تلفنی با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات، مبنی بر تصادف دو خودروی سواری پراید و سمند در محور فرعی تربت حیدریه به نیشابور، آمبولانس پایگاه‌های اورژانس کدکن و اورژانس سرهنگ به محل اعزام شد.

نوروزی افزود: کارشناسان اورژانس پس از تثبیت صحنه و بررسی مصدومان مشاهده کردند که متاسفانه چهار مصدوم در اثر شدت جراحت‌ها در دم فوت کردند و یک مصدوم دیگر این حادثه نیز تحت مراقبت به بیمارستان امام حسین علیه السلام تربت حیدریه منتقل شد.

جاده روستایی که کامیون‌های سنگ معدن تردد می‌کنند

علی اصغر کرباسی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه می‌افزاید: محور سرهنگ به حصار یزدان به طول ۳۵ کیلومتر و عرض آسفالت ۵.۵ متر با مشخصات یک راه روستایی است که به علت تردد کامیون‌های حامل سنگ از معادن دچار خرابی شدید رویه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بعضی نقاط لبه‌های آسفالت شکستگی داشت که طی یکی دو ماه گذشته توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اقداماتی از جمله اصلاح شانه خاکی صورت گرفت.

کرباسی بیان می‌کند: نصب علایم و تابلو در نقاط مستعد حادثه مثل پیچ‌های جاده‌ای توسط این اداره انجام شده است.

۶ فوتی در ۲ ماه

وی تصریح می‌کند: متاسفانه در دو ماه گذشته شاهد سه فقره تصادف در این محور بوده ایم که دو مورد آن منجر به واژگونی خودرو شد.

وی خاطر نشان کرد: علت اصلی حوادث، سرعت بالای رانندگان بوده و در دو حادثه قبلی دو نفر و در حادثه دلخراش اخیر هم که دو روز گذشته رخ داد متاسفانه چهار نفر فوت کرده اند.

کرباسی گفت: حادثه تلخ اخیر که در ۱۳ دی ماه ساعت ۱۵:۲۰ اتفاق افتاد، به دلیل بی احتیاطی خودروی سمند و برخورد به یک پراید رخ داد.

آغاز به سازی جاده در هفته‌های آینده

رئیس راهداری تربت حیدریه تصریح می‌کند: با عنایت به پیگیری‌های خوب انجام شده توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر همکاری شرکت ایمیدرو و هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیر کل راهداری خراسان رضوی مقرر شد طی هفته آینده با تفاهم نامه بین شرکت ایمیدرو و اداره کل راهداری استان روند به سازی این مسیر آغاز شود.

وی می‌افزاید:کارشناسان اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی امروز چهارشنبه در محل حضور می‌یابند و برآورد کار را انجام می‌دهند و امیدواریم مناقصه انتخاب پیمانکار و شروع عملیات انجام شود.

تامین اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی برای تعریف و آسفالت محور حادثه خیز

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: در حادثه دلخراش جاده حصار یزدان _ سرهنگ متاسفانه چهار هموطن جان باختند، لذا پیرو این حادثه جلسه‌ای با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان ایمیدرو و به صورت تلفنی با معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری کشور و مدیر کل راهداری استان خراسان رضوی برگزار کردیم.

وی گفت: در سفر مدیر شرکت ایمیدرو در تابستان امسال شرکت ایمیدرو متعهد شد تا به سازی، تعریض و اصلاح و همچنین آسفالت جاده را به همراه سازمان راهداری برعهده بگیرد.

در سال‌های پیش کد پروژه تعریف نشده است

زنگنه خاطر نشان می‌کند: دیروز نامه اتمام مطالعات جاده ارسال شد، متاسفانه برای این جاده در طول سال‌های گذشته اقدامی درخصوص گرفتن کد پروژه صورت نگرفته بود، بنابراین هزینه کردن برای این جاده کار بسیار سختی است، زیرا هم راه اصلی نیست و هم به یک معنا راه روستایی نیست و از طرفی دیگر تردد بسیار زیادی در آن اتفاق می‌افتد.

اعتبار هزار میلیاردی با مشارکت ایمیدرو و راهداری

وی می‌افزاید: بالاخره مقرر شد تعریض این جاده به طول ۳۵ کیلومتر با اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال با مشارکت شرکت ایمیدرو و سازمان راهداری کشور و با اجرای راهداری استان آغاز شود و آگهی مناقصه انتخاب پیمانکار جاده در روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ خواهد شد.

زنگنه گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بعد از پایان سردی هوا اگر مناقصه با موفقیت برگزار شود بحث تعریض جاده بعد از سال‌ها اتفاق بیفتد و با این اقدامات آرزوی دیرینه مردم خوب این منطقه را برآورده کنیم و شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

عناوین برگزیده