تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۴۵۸۶۲
معاون اداره راهداری استان:

خودرو‌های حامل سنگ عامل تخریب زیر ساخت جاده‌ای در اصفهان هستند

‌می‌متالز - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان عبور و مرور انبوه خودرو‌های حامل سنگ در مناطق دارای معدن را یکی از دلایل اصلی تخریب زیرساخت و آسفالت جاده‌ها در این منطقه دانست.

به گزارش می‌متالز، فرزاد دادخواه در جلسه‌ای که روز پنجشنبه با فرماندار‏، نماینده مجلس شورای اسلامی و مسوولان شهری تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان داشت گفت که مسیر‌های مواصلاتی در مناطقی مثل خوربیابانک، شرق و غرب استان به دلیل تردد خودرو‌های سنگین و باری حامل مواد معدنی مثل سنگ‌های ساختمانی رو به تخریب است.

وی بیان کرد: بار اضافه کامیون‌ها به زیر ساخت جاده‌ای خسارت می‌زند که لازم است اداره کل صنعت و معدن تجارت اصفهان برای ساماندهی این وضع با راهداری و حمل و نقل همکاری کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان یادآورشد: مسوولان و مردم خواهان مرمت و اصلاح جاده‌ها هستند، اما کمتر به تخلفات ناشی از اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی که عامل خسارت است، توجه می‌شود.

وی با اشاره به تردد انبوه خودرو‌های سنگین در جاده‌های استان اصفهان یادآورشد: حفظ، نگهداری و توسعه راه‌ها جزو برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود که با محدودیت اعتباری پروژه‌های حوزه راهداری در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری تیران و کرون در این نشست گفت: شهرداری در شرایط سختی برای تامین اعتبار پروژه پل ورودی تیران است.

علی محمدی کیا خواهان همکاری اداره کل راه و شهرسازی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان و شهرداری تیران برای تکمیل این طرح شد.

وی تردد خودرو‌های باربری از کمربندی شمال تیران برای رفتن در جاده تیران به سامان و شهرک سنگبری رضوانشهر را عامل بروز حادثه و تخریب زیرساخت‌های درون شهری دانست و گفت: برای ساماندهی این موضوع به انجام مطالعات راهداری نیاز است.

در این نشست انجام مطالعات احداث کمربندی جنوبی شهرستان تیران و کرون از روستای جاجا و گذر از رضوانشهر و اتصال آن به جاده تیران به سامان مورد بررسی قرار گرفت.

تیران و کرون در غرب استان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده