به گزارش میمتالز، بادبانهای مورد بحث دارای استوانههای بزرگ فلزی به قطر چهار متر و طول ۲۴ متر هستند. در حین کار، سیلندرها با سرعتهای مختلف میچرخند و اختلاف فشار هوا را ایجاد میکنند که به جلو رفتن کشتی کمک میکند.
کشتی مورد بحث که دارای ظرفیت بار ۳۲۵ هزار تنی و دارای پنج بادبان است، ۸ ٪ کارآمدی بیشتر در مصرف انرژی دارد که معادل ۳۴۰۰ تن دی اکسید کربن در سال خواهد بود. اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد و این تجهیزات به حداقل ۴۰ درصد از کشتیهای این شرکت معدنی منتقل شود واله میتواند تا ۱.۵ درصد از آلایندههای خود در بخش حمل با کشتی بکاهد.
از طرفی در حالی که فاصله جغرافیایی برزیل از چین که بازار اصلی صادرات آن است یک نقطه ضعف نسبی محسوب میشود، مسیر دریایی برزیل به آسیا به طور متوسط بادگیرتر از مسیر استرالیا به آسیا است و این خود یک مزیت برای استفاده بیشتر از این کشتیهای جدید خواهد بود.
منبع: ایفنا