تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۲۳۷۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کل گمرک اعلام کرد:

صرفه‌جویی ۳ هزار میلیارد تومانی با تولید دستگاه‌های ایکس‌ری در داخل

‌می‌متالز - رییس کل گمرک ایران گفت: از محل تولید دستگاه‌های ایکس‌ری در داخل کشور سه هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کردیم.

به گزارش می‌متالز، «مهدی میراشرافی» امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از سامانه‌های کانتینری تولید داخل و معرفی پروژه‌های ایکس‌ری هوشمند که با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در فرودگاه مهرآباد، برگزار شد، افزود: در جابجایی محموله در دنیا تحول عظیمی در جریان است و تسهیل تجارت و افزایش سرعت باعث کاهش هزینه و افزایش مطلوبیت کالا‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در موضوع ترخیص و عبور کالا از گمرک در قرن ۲۱ دیگر گمرکات، محل ایستایی نیست بلکه محل عبور کالا‌ها است، گفت: دیگر قابل قبول نیست که کالا چند ماه منتظر ترخیص باشد و در این مسیر دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به سمت کنترل‌های غیر مزاحم و غیرملموس پیش می‌رود.

میراشرفی با بیان اینکه دو دهه است که گمرکات کشور از دستگاه‌های ایکس ری استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵ دستگاه ایکس ری فعالیت می‌کنند که ارزش هر دستگاه پنج میلیون یورو است.

رییس کل گمرک ایران گفت: در مجموع از محل دستگاه‌های تولید ایکس ری در داخل سه هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی داشتیم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد