تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۳۷۹۴۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
استاندار کرمانشاه:

نخستین طرح با سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه به تولید رسید

‌می‌متالز - استاندار کرمانشاه گفت: یک شرکت تولید کننده مواد معدنی کشور چین که نخستین طرح اجرایی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه محسوب می‌شود، به مرحله تولید انبوه محصول خود رسید.

به گزارش می‌متالز، «هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در دیدار با سرمایه‌گذاران چینی این طرح در استانداری افزود: شرکت چینی «فروآلیاژ منگنز شرق آسیا» اواخر سال ۹۸ کار ایجاد واحد تولیدی خود در شهرک صنعتی اسلام آبادغرب را با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورو آغاز کرد.

مدیر عامل این شرکت نیز که نخستین سرمایه گذاران خارجی استان کرمانشاه محسوب می‌شود نیز در این دیدار، اعلام کرد کار ساخت کارخانه به اتمام رسیده و این شرکت وارد تولید انبوه شده و روز پنجشنبه هفته جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

«جیان فو» مدیرعامل شرکت فروآلیاژ غرب آسیا در این نشست اعلام کرد: اکنون برای ۲۰۰ نفر از جوانان کرمانشاه به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده ایم.

بر اساس برآورد‌های اولیه این شرکت قرار بود نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد که مدیرعامل آن در رابطه با تاخیر ایجاد شده، چنین توضیح داد: شرایط شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های آمریکا علیه ایران روند ایجاد پروژه را برای ما دشوار کرد، اما در نهایت با کمک مدیران جمهوری اسلامی ایران توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم.

شرکت مذکور از معادن استان کرمانشاه، منگنز و دیگر مواد اولیه خود را خریداری و پس از فرآوری اقدام به تولید فروآلیاژ منگنر می‌کند که یکی از مواد اولیه صنایع فولاد، متالورژی، شیمی، الکترونیک، سرامیک و لاک‌های رنگی رنگی محسوب می‌شود.

بر اساس آمار‌های اعلام شده اکنون ۶۰ درصد نیاز کشور به این ماده اولیه از دیگر کشور‌ها به ویژه هند وارد ایران می‌شود که شرکت فرآلیاژ منگنز غرب آسیا قرار است با تولید سالانه ۱۵ هزار تن بخشی از این نیاز را برطرف کند.

بر اساس آنچه کارشناسان اقتصادی می‌گویند فعال شدن این شرکت روند استفاده از معادن در صنایع فولاد کشور به ویژه صنایع فولاد کرمانشاه را تسهیل و ارزان‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه

عناوین برگزیده