تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۴۷۵۹۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
معاون استاندار کرمانشاه:

اولین سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمانشاه دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: کارخانه فروآلیاژ منگنز اسلام‌آبادغرب با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمانشاه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، «بهزاد باباخانی» عصر سه‌شنبه در نشست خبری استانداری کرمانشاه افزود: این واحد بزرگ صنعتی که ۲۰۰ نفر اشتغالزایی دارد توسط سرمایه گذاران چینی در شهرستان اسلام آباد غرب احداث شده است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح بخشی از نیاز‌های کارخانه‌های فولاد کشور از جمله مجتمع فولاد شهرستان هرسین کرمانشاه تامین می‌شود و موجب رونق بیشتر صنایع استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه واحد پاکت‌سازی «پری پروپیلن» نیز با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، گفت: واحد خمیر مایه اسلام‌آبادغرب هم که یکی از بزرگترین واحد‌های راکد استان بود پس از ۱۰ سال احیا شده و به چرخه تولید باز خواهد گشت.

وی با اعلام اینکه طرح توسعه کاشی بیستون نیز با یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی دهه فجر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این طرح‌های اقتصادی ضمن اینکه در رونق اقتصادی استان تاثیرگذار هستند نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری خواهند داشت.

باباخانی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در استان برای گرفتن تسهیلات مناسب از بند الف تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: خوشبختانه کرمانشاه رتبه اول از این تبصره را کسب کرده است و استاندار روزانه روند بررسی این تسهیلات را پیگیری می‌کند و این موضوع هم تاثیر مثبتی در افزایش نرخ اشتغال در استان خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به نظارت کامل برای اجرای طرح‌های اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزود: ستاد سرمایه گذاری استان به صورت مستمر تشکیل می‌شود و در جلسات مربوط به آن روند اجرایی طرح‌های سرمایه گذاری به دقت مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

۴۳۳ پروژه اقتصادی و عمرانی با ۱۱ هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۲ هزار نفر دهه مبارک فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال ۱۳.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را ۴۲.۲ درصد اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده