تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۳۸۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد:

تسهیل فرآیند‌ها و ایجاد شفافیت در تمامی مراحل صدور مجوز و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی/ حرکت به سمت حکمرانی هوشمند در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - صدور مجوز و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در قالب پنجره واحد الکترونیکی اجرا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در نشست هم اندیشی که روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران ارشد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد، مدل پیشنهادی پنجره واحد صدور مجوز و واگذاری الکترونیکی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این نشست که به منظور شفاف سازی، تسهیل فرآیند‌ها و حرکت به سمت حکمرانی هوشمند در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاران از مرحله پس از دریافت مجوز از مراجع صادرکننده، ثبت اطلاعات و احراز هویت در سامانه بهین یاب تا انتخاب قطعه زمین، اخذ استعلام از دستگاه‌های مربوطه، تأمین خدمات و امکانات زیرساختی، پرداخت بخش نقدی و تحویل اسناد تعهدی، امضاء قرارداد و تحویل زمین در یک پنجره واحد مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست بر تسهیل فرآیند‌ها و ایجاد شفافیت در تمامی مراحل صدور مجوز و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید کرد.

علی رسولیان با اشاره به آغاز مطالعات تدوین طرح آمایش سرزمین در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای این پنجره واحد را مکمل طرح مذکور و توجه به مزیت‌های نسبی منطقه‌ای در استان‌ها عنوان کرد.

وی همچنین اصلاح فرآیند‌های مزاحم، موازی و متداخل و رفع هرچه بیشتر موانع پیش روی فضای کسب و کار سرمایه گذاران را از جمله برنامه‌های اولویت دار مستمر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای کاهش مشکلات متقاضیان و ارتقاء سلامت اداری در این مجموعه بیان کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده