تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۳۸۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

وجود ظرفیت ایجاد بیش از ۶۱ هزار شغل در واحد‌های صنعتی نیمه تمام یزد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در استان یزد هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد وجود دارد که در صورت بهره برداری از این واحدها، برای بیش از ۶۱ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: تا پایان مهرماه سال جاری بر اساس جواز‌های تاسیس صادر شده، هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد در استان وجود دارد، اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از این واحد‌ها برای ۶۱ هزار و ۴۲۶ نفر در یزد اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: بیشترین اشتغال پیش بینی شده در این بخش مربوط به صنایع معدنی است، عنوان کرد: ۴۳.۳ درصد اشتغال پیش‌بینی شده در حوزه صنایع معدنی محقق می‌شود به این معنا که در صورت بهره برداری از ۲۹۵ واحد نیمه تمام این بخش، برای ۲۶ هزار و ۵۸۱ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: رتبه بعدی در این بخش مربوط به صنایع فلزی و برق است به نحوی که پیش‌بینی در این بخش، اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۴۷۸ نفر است.

وی اظهار امیدواری کرد: با رفع موانع و تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی برای تکمیل این واحدها، به زودی شاهد ورود هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی نیمه تمام استان یزد به مدار بهره برداری و ایجاد اشتغال برای بالغ بر ۶۱ هزار نفر در استان باشیم.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۳ هزار و ۹۳ واحد صنعتی در استان یزد در حال فعالیت هستند که این واحد‌ها برای بیش از ۱۰۱ هزار نفر شغل ایجاد کرده اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده