تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۳۸۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مانع زدایی از ۱۳۴۶ واحد تولیدی در سمنان/ اجرایی شدن ۷۳ درصد مصوبات کارکرده رفع موانع تولید

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بررسی مشکلات ۱۳۴۶ واحد تولیدی این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در سیصد و بیست و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: تاکنون مشکلات ۱۳۴۶ واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفته است که در جهت رفع موانع موجود، ۲۸۵۵ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

وی با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این کارگروه افزود: ۴۳ درصد مصوبات مربوط به تامین مالی و تسهیلات، ۱۵درصد مربوط به زیربنایی، ۱۲ درصد مالیاتی، ۱۴ درصد تامین اجتماعی و ۱۳ درصد هم سایر امور می‌باشد که ۷۳ درصد مصوبات اجرایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۵۱۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی، سهم صنعت، ۱۳۰ واحد به ارزش حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۳۸۰ واحد به ارزش حدود ۱۳۸۰ میلیارد ریال می‌باشد.

علی تشنه دل یادآور شد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، ۷۶۵ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که پرونده ۲۵۵ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۳۱۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۶ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان بررسی شد.

در این جلسه گزارشی از عملکرد بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان ارائه شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده