تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۳۸۷۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرحبا در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکلات و صورت‌های مالی بانک ملی با حضور مدیران این بانک بررسی شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران بانک ملی ایران در نشست امروز این کمیسیون حضور یافتند و گزارشی در خصوص مشکلات، فرصت‌ها، تهدیدات، ترازنامه و صورت‌های مالی و ... به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دادند.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛ در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: ابتدا در جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه فرش دستباف ایران و بافندگان فرش و بخش خصوصی فعال در حوزه فرش موضوع حمایت از فرش دستباف به عنوان یک هنر ملی، احیای فرش روستایی و فرش‌بافان و رفع مشکلات آن‌ها در حوزه بیمه، حمایت بانکی و مالیات بحث و بررسی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص لزوم تعیین متولی مناسب و پرهیز از تعیین متولیان متفاوت و متغیر از جمله اینکه یک روز وزارت جهاد کشاورزی متولی فرش‌بافان نباشد و روز دیگر وزرات صمت، بحث‌های متفاوتی مطرح شد.

مرحباء تصریح کرد: مدیران بانک ملی ایران در بخش دوم جلسه حضور یافتند و گزارشی در خصوص مشکلات، فرصت‌ها، تهدیدات، ترازنامه و صورت‌های مالی و ... به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دادند، در این نشست بر تغییر ساختار بانک ملی برای پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه تاکید شد. بانک ملی دارای دارایی‌های عظیم و فوق العاده‌ای است که باید از آن‌ها استفاده بهینه کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ضرورت وجود نظم در مدیریت و در ساختاردهی مناسب و تعیین تکلیف تسهیلات تکلیفی که به بانک تحمیل می‌شود از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با توجه به اینکه بانک ملی به دلیل تکلیف‌های دولت‌ها تحت فشار بسیاری است بنابراین ضرورت حمایت از بانک ملی باید مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مالیات بر عایدی سرمایه نیز در این جلسه بررسی و قرار شد، متن تهیه شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در اختیار دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و ... قرار گیرد تا آن‌ها نظرات کلی خود را اعلام و بعد از جمع بندی طی جلسه هفته آینده در صحن کمیسیون مطرح شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده