تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۳۶۹
کد خبر: ۲۳۹۱۲۲
سرویس خبر : صنایع کوچک

ظرفیت تولید سالانه ۴۸۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از طرفیت تولید سالانه ۴۸۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل گفت: در جهت رفع موانع تولید و رونق اقتصادی، استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از شرکت مکث الکترونیک مهدیشهر و فراتاو صنعت در شهرستان سمنان بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این واحد‌ها قرار گرفت.

وی افزود: شرکت مکث الکترونیک مهدیشهر با سرمایه گذای بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۳۰۰ نفر در شهرک صنعتی شرق سمنان مستقر بوده و در زمینه تولید انواع لوازم خانگی فعالیت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۵۱۰۰ تن قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، ۲۲۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تمام و نیمه اتوماتیک با قابلیت خشک کردن، ۱۶۰ هزار دستگاه جاروبرقی خشک، ۲۰ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی خانگی ثابت، ۴۰ هزار دستگاه پنکه خانگی پایه دار و رومیزی، ۲۰ هزار دستگاه کولر آبی و ۲۰ هزار دستگاه تلویزیون رنگی LED را دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت فراتاو صنعت وارتا با سرمایه گذاری بیش از ۵۸ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه ۶۹ هزار تن دی اکتیل فتالات و ۸۶۰۰ تن دی اکتیل ترفتالات را دارد که زمینه اشتغال حدود ۱۱ نفر را در استان فراهم کرده است.

استاندار سمنان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ادامه این بازدید‌ها از طرح صنعتی در حال اجرای روجا افزون هرمس بازدید نمودند.

این طرح صنعتی در زیربنایی به مساحت حدود ۸ هزار متر مربع و با پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان در حال اجرا می‌باشد که ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ تن خود تراش پلاستیکی و ۳۳۰ تن تیغه خودتراش را خواهد داشت و با اجرای کامل این طرح زمینه اشتغال حدود ۹۰ نفر در منطقه فراهم می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده