تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۳۹۱۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ساری مطرح کرد

خودتحریمی جدید با حذف کد آیسیک رسته شغلی ضایعات فلزی

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ساری با اشاره به اینکه حذف کد آیسیک رسته شغلی ضایعات فلزی از سامانه وزارت صمت بدون ابلاغیه صورت گرفته است، گفت: وزارت صمت باید از پیش چنین اقدامی را به اتحادیه‌ها ابلاغ کند تا افرادی که قصد دارند پروانه کسب دریافت کنند، بلاتکلیف نمانند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، مجتبی کواکبیان در رابطه با حذف کد آیسیک رسته شغلی ضایعات فلزی از سامانه وزارت صمت گفت: حذف کد آیسیک که بیشتر مربوط به اتحادیه‌های فروشندگان آهن می‌شود، باعث می‌شود تا آن دسته از فعالانی که قصد دریافت پروانه کسب دارند، بلاتکلیف بمانند که از جمله آن‌ها عمده‌فروشان ضایعات آهن، خرده‌فروشان ضایعات و تمام رسته‌های مربوط به ضایعات هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان صمت استان مازندران مشخص شد که این کد تیک ممنوعیت کشوری خورده است و پیگیری‌ها از وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ساری درباره کد آیسیک گفت: کد آیسیک، کدی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی برای مشاغل اصناف مختلف تعریف کرده‌اند که هر کدی به اتحادیه خاصی داده می‌شود، اما کد آیسیک مربوط به ضایعات به تازگی از سامانه وزارت صمت حذف شده‌اند و دلیل آن مشخص نیست.

کواکبیان اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که مدتی پیش زلزله‌ای اتفاق افتاده بود و سازمان شهرداری پس از آن اعلام کرده است که ضایعات جزو پسماند است و اتحادیه‌ها به مشاغل مربوط به ضایعات نباید پروانه کسب اعطا کنند، ولی با درست بودن این فرضیه، کسانی که متقاضی این کد هستند، نباید بلاتکلیف باقی بمانند و علاوه بر این، اتحادیه‌ها هویت حقوقی دارند و قبل از هرگونه اقدامی باید به اتحادیه‌ها خبر داده شود.

وی تأکید کرد: ضایعات با توجه اینکه زیر نظر اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند، مشکلات عدیده‌ای از جمله قاچاق دارند که اگر از نظارت اتحادیه‌ها خارج شوند مشکلات بیشتری در این حوزه از زنجیره فولاد به وجود خواهد آمد، اما بحث اصلی این است که وزارت صمت برای اتحادیه‌ها احترامی قائل نیست و بدون هیچ ابلاغیه‌ای چنین کاری را انجام می‌دهد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده