تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۴۴۵۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

انتقاد رئیس اتاق اصناف از حذف کد آیسیک رسته ضایعات فلزی

‌می‌متالز - رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص حذف کد آیسیک رسته ضایعات فلزی، گفت: با جدیت کامل این موضوع را از دبیرخانه هیات عالی نظارت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، سعید ممبینی در نشست هم اندیشی اتحادیه‌های صنف آهن و فولاد، با انتقاد شدید از تصویب دستورالعمل‌های متعدد دولتی، افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت در چهاردهه گذشته نوسانات زیادی دارد و این نوسانات دائما تاثیراتی در بازار ایجاد کرده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به موضوع مالیات اصناف گفت: دولت به علت کاهش درآمد‌های نفتی به موضوع مالیات در بودجه سال ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای کرده است، اما در دو سال اخیر با فراگیری ویروس کرونا و کاهش فعالیت‌های عمرانی درآمد‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

ممبینی افزود: ۸۰ درصد از مجموع درآمد‌های کشور به دولت تعلق دارد و فقط ۲۰ درصد از درآمد‌ها در بین بخش خصوصی در گردش است و دولت تلاش می‌کند با اخذ مالیات از این ۲۰ درصد درآمد کل کشور را تامین کند. اما از آن طرف در شرایط رکود قرار داریم و کار‌ها تقریبا متوقف شده است. متأسفانه در چند سال اخیر تحت تاثیر تحریم و کرونا کسب‌و کار‌ها تقریبا تعطیل هستند و بیکاری بی‌داد می‌کند و بسیاری از بنگاه‌ها مجبور به اخراج کارکنان خود شده‌اند.

به گفته وی، در شرایط رکود در دنیا مالیات را کاهش می‌دهند تا مردم تمایل به خرید بیشتر داشته باشند و افزایش خرید نیز به معنای تولید و عرضه بیشتر و در نتیجه گردش چرخ اقتصاد است، اما در کشور نه تنها در شرایط رکود مالیات را افزایش می‌دهند بلکه تنوع مالیاتی هم ایجاد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به اتفاقات و سیاست‌هایی که در حال اتخاذ است کار با حجره‌داری نتیجه‌ای نخواهد داشت، بلکه شما باید در بورس کالای کشور حضور داشته باشید که با سرمایه اندک موفق نخواهید شد، لذا باید تجمیع سرمایه از طریق شرکت‌های تعاونی ایجاد کنید تا بتوانید در بورس حضور یابید.

وی در رابطه با حذف کد آیسیک رسته ضایعات فلزی بیان داشت: با جدیت کامل این موضوع از دبیرخانه هیات عالی نظارت در حالی پیگیری است و امیدواریم هم مساله کد آیسیک ضایعات فلزی و هم کد آیسیک ضایعات پلاستیک را برگردانیم. در گام اول از طریق مذاکره و رایزنی در تلاش برای حل موضوع هستیم اگر نتیجه‌ای کسب نشد از طریق دیوان عدالت پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه این نشست رستگار رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران، گفت: باید بتوانیم با ایجاد یک تشکل قوی و راه‌اندازی تعاونی کشوری آهن اعضا را با یکدیگر هماهنگ کنیم و تشکیل این تعاونی می‌تواند کمک موثری به انسجام اقتصادی اعضا داشته باشد.

کواکبیان رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ساری هم در ادامه با اشاره به حذف کد آیسیک و رسته شغلی ضایعات در سامانه اصناف ایرانیان گفت: حذف کد ایسیک یک توهین به صنف اهن فروشان بود، این صنف چقدر باید هزینه تصمیمات غیرکارشناسی و غیر علمی سیاستگزاران و آقایان این صنعت را پرداخت کند.

وی با اعلام اینکه برای حذف کد آیسیک باید یکسری فرآیند‌ها طی می‌شد، اما مسوولان وزارت صمت و شاید شهرداری یک شبه تصمیم به حذف آن می‌گیرند، افزود: چگونه می‌توان این تصمیم را یک شبه و حتی بدون اطلاع حذف کرد. مگر آهن دور ریختنی است که کد را حذف کرده اید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده