به گزارش می متالز، ناصر هاشمی، مدیر کل امور مالیاتی فارس اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور به طور جد به دنبال هوشمند سازی نظام مالیاتی است که ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی نیز در راستای همین هدف می باشد.
وی به مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اشاره کرد و افزود: ابلاغ سریع اوراق مالیاتی، پیشگیری از تضییع حقوق مؤدیان، امکان دسترسی به سوابق اوراق مالیاتی، کاهش مراجعات غیرضروری و صرفه جویی در زمان و هزینه های جاری از جمله مزایای این ابلاغ است که برای بهره مندی از آن نیاز است مؤدیان، گزینه ابلاغ الکترونیکی را از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور فعال نمایند .
هاشمی اظهار داشت: جهت فعال سازی این گزینه ، کافی است مؤدیان از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia .ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را انتخاب کرده و پس از ورود نام کاربری و رمز عبور، مجدداً گزینه ابلاغ الکترونیک و سپس گزینه استعلام ابلاغ الکترونیک را انتخاب نمایند و پس از مطالعه موارد مندرج در این صفحه گزینه درخواست اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک، تایید صحت اطلاعات و قبول شرایط ابلاغ الکترونیک را فعال نموده و بر روی گزینه تایید نهایی کلیک کنند.
وی با بیان اینکه پس از این اقدام، لیست اوراق و برگه های صادر شده مالیاتی قابل مطالعه است تاکید کرد: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی گامی نو در ارائه خدمات مالیاتی است و امیدوارم مؤدیان مالیاتی بیشترین بهره را از این فرصت ببرند.
مدیرکل امور مالیاتی فارس با تاکید بر این که الگو و چارچوب کلی سازمان امور مالیاتی کشور برای پیشرفت و توسعه نظام مالیاتی، رعایت انصاف و عدالت، رضایت مؤدیان، هوشمندسازی نظام مالیاتی وصول حداکثری و ارتقای سلامت نظام اداری است افزود: هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها، اولویت اصلی برنامه های نظام مالیاتی است که برای تحقق این برنامه کلان، سه اقدام کلیدی شامل اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید و استفاده از ظرفیت های ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم را باید به سرانجام برسانیم و در این راستا بحث کنترل پروژه از جمله اقدامات ضروری است که باید به نحو شایسته اجرایی شود تا بتوانیم سه ماموریت فوق را طبق برنامه ریزی و زمان بندی مشخص، عملیاتی کنیم.
هاشمی همچنین موضوع رضایتمندی مؤدیان را بسیار اساسی و حیاتی قلمداد کرد و گفت: برای ارتقای رضایتمندی مؤدیان باید از تمام تدابیر لازم و اقداماتی که می تواند منجر به اعتماد بیش از پیش مردم به نظام مالیاتی شود، بهره ببریم.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا باید زمینه تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی از طریق تقویت موتور ریسک طرح جامع مالیاتی و همچنین تسریع در فرآیند دادرسی مالیاتی را بوجود آورده و همچنین موجبات کاهش اطاله دادرسی مالیاتی، رسوب پرونده ها و ارجاع پرونده ها به هیئت های حل اختلاف مالیاتی فراهم سازیم.