تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۳۹۵۲۸
سرویس خبر : انرژی

اعضای کمیسیون انرژی از خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک بازدید کردند

‌می‌متالز - رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی امروز در جریان انجام وظایف نظارتی خود با حضور در شهرستان گراش و منطقه فداغ از خط لوله انتقال نفت و تلمبه‌خانه شماره ۴ گوره به جاسک بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جریان نظارت میدانی خود از جزیره لاوان، شهرستان گراش و لامرد صبح امروز (جمعه، ۱۹ آذر ماه) وارد شهرستان گراش شده و از خطوط لوله و تلمبه خانه شماره ۴ گوره به جاسک در منطقه فداغ بازدید کردند؛ بنابراین گزارش، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس در جریان این بازدید گفت: ما این پروژه را یک افتخار ملی می‌دانیم که به دست جوانان و با تجهیزات ایرانی محقق شده است البته نکات فنی وجود دارد که برای ادامه کار کمیسیون انرژی باید در جریان این مسائل و همچنین موضوعات مالی آن قرار گیرد البته شاید دستگاه‌های نظارتی سوالاتی راجع به این پروژه داشته باشند که به معنای کوچک شمردن زحمات شما و این پروژه عظیم نیست.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون بازدید از این نوع پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است تا در مراحل بعد بتواند با هدف رفع موانع قانونی و مالی آن‌ها در قوانین بودجه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته وی تبدیل وضعیت ایثارگران، استخدامی‌های جدید، دانشجویان صنعت نفت و ... در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

همچنین کمیسیون انرژی مصوبات خود را همچون بحث ۳ درصد مناطق نفتی و ۴ درصد شورای اقتصاد را پیگیری می‌کند.

حسنوند تأکید کرد: از آنجا که مقام معظم رهبری نسبت به قرار دادن پیوست فرهنگی و پیوست عدالت در پروژه‌های صنعتی تأکید کرده‌اند باید این مهم را به طور ویژه در پروژه‌های نفتی مد نظر قرار داد، اگرچه در برخی از این پروژه‌ها پیوست‌های مذکور مشهود هستند، اما باید توجه ویژه‌تری به این مهم شود.

همچنین حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس گفت: در ادامه این نظارت میدانی امروز به جنوب استان فارس سفر کرده و ازتلمبه خانه شماره ۴ گوره به جاسک به طور هزار کیلومتر بازدید کردیم؛ قرار است این تلمبه‌خانه روزانه یک میلیون بشکه نفت جابجا کند. البته پروژه گوره به جاسک ۵ تلمبه‌خانه دارد و از گوره در استان بوشهر تا جاسک در استان هرمزگان کشیده شده است که ما از تلمبخانه شماره ۴ آن در گراش و دهستان فداغ بازدید کردیم.

وی ادامه داد: این پروژه یک و نیم میلیارد دلار هزینه برده است که در مقایسه با خطوط لوله عربستان یا امارات از سرعت بسیار خوبی برخوردار بوده و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات این تلمبه‌خانه ایرانی است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده