تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۳۹۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یارانه ۳۳۶ هزار میلیارد تومانی سال آینده در ازای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی

‌می‌متالز - دولت در لایحه بودجه سال آینده در نظر دارد در ازای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی کالا‌های اساسی، کل یارانه پرداختی را به ۳۳۶ هزار میلیارد تومان برساند.

به گزارش می‌متالز، سازمان برنامه و بودجه در متن لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد: در تبصره ۱۴ این لایحه در خصوص هدفمندی یارانه ها، پیشنهاد پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه جدید در سال آینده به مردم در ازای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و جبران اصلاح نرخ کالا‌های اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم آمده است.

کل یارانه پرداختی در سال آینده طبق این لایحه ۳۳۶ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که ۷۳.۸ هزار میلیارد تومان آن یارانه نقدی و معیشتی است.

در این میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، موظف است حداکثر ظرف ۳ ماه پس از ابلاغ قانون لایحه، ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیه خانوار‌های یارانه‌بگیر، نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوار‌های پر درآمد اقدام کند تا منابع حاصل صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با اولویت خانوار‌های تحت پوشش و پشت نوبتی نهاد‌های حمایتی شود.

همچنین سقف معافیت مالیاتی ۶۰ میلیون تومان در سال پیش بینی شده و حقوق ماهانه تا پنج میلیون تومان کارکنان از پرداخت مالیات معاف است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده