تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۳۹۸۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کل دیوان محاسبات استان قزوین:

۲۵ میلیارد تومان حقوق معوق دولتی معادن در قزوین پیش بینی شده است

‌می‌متالز - مدیر کل دیوان محاسبات استان قزوین گفت: ۲۵ میلیارد تومان حقوق معوق دولتی معادن در قزوین پیش بینی شده که باید برای احیا و دریافت آن اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، امیر خلیلیان روز دوشنبه با بیان این خبر افزود: دیوان محاسبات استان در حقوق دولتی معادن برای ۲۰۷ معدن فعال و غیرفعال ورود کرده که موضوع بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه معادن در حال بهره برداری استان قزوین ۱۶۲ مورد است، گفت: حقوق معوق دولتی این معادن ۲۵ میلیارد تومان در حالت عادی پیش بینی شده است و باید برنامه ریزی و اقدام لازم برای دریافت آن‌ها انجام شود.

این مسوول گفت: همچنین ۳۰ میلیارد تومان بدهی معوق معادن مربوط به برداشت‌های غیرمجاز سد خاکی نهب است که در خصوص قطعی بودن آن اختلافاتی میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و در شورای معادن استان مطرح شده و باید تکلیف آن مشخص شود.

وی افزود: با احتساب این ۳۰ میلیارد تومان رقم معوقات دولتی معادن استان به ۵۵ میلیارد تومان می‌رسد که باید برای دریافت آن‌ها ورود داشته باشیم و جدیت به خرج دهیم.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب یک دستگاه توامان قلبی – ریوی به نام اکمو در بخش جراحی قلب بیمارستان بوعلی، گفت: این دستگاه از محل تسهیلات بانک جهانی نصب شده و دستگاهی بسیار خاص و مهم است.

وی همچنین گفت: متاسفانه به رغم نصب این دستگاه که حدود چهار تا پنج میلیارد تومان قیمت آن است به دلیل فقدان تجهیزات جانبی حدود یکسال است که از آن استفاده نمی‌شود و بلااستفاده باقی مانده و حتما نیاز است که به این مساله نیز ورود داشته باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین در ادامه با اشاره به موضوع چاه‌های کشاورزی فرم یک (مجاز) در استان، گفت: قانونی در سال ۸۹ مصوب شد برای اینکه به این چاه‌ها مجوز داده شود که تعداد آن‌ها در استان قزوین یک هزار و ۱۴۰ یا کمی بیشتر است که انتظار داریم اهتمام لازم برای ساماندهی آن‌ها صورت گیرد و شرکت آب منطقه‌ای در مقابل مردم قرار داده نشود.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در این زمینه بسیار مهم است، افزود: از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم حتما در توسعه گلخانه‌ها اهتمام لازم را داشته باشند، چون در صرفه جویی منابع آبی بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین

عناوین برگزیده