تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۴۰۰۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴۵ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن چهارمحال و بختیاری وصول شد

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۵ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده که در مقایسه با سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار شده است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد قاسمی روز سه‌شنبه افزود: در مجموع سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شد این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری بهره مالکانه معادن استان به ۷۰ میلیارد ریال برسد که رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین از استخراج حدود پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان استخراج مواد معدنی نیز در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از اکتشاف ۲ پهنه معدنی در استان خبر داد و گفت: یک پهنه که مشترک با استان اصفهان است و مناطقی از بروجن تا گردنه رخ، شمال شهرکرد و تا سامان کشیده می‌شود که خروجی مطالعات اکتشاف اولیه حاکی از آن است که این پهنه دارای پتانسیل سنگ آهک و سنگ تزیینی است.

قاسمی ادامه داد: پهنه دیگر شامل کل سطح استان که در مرحله پتانسیل‌یابی است و ۲ محدوده معدنی برای آن تعریف شده است که یک محدوده شامل پلی‌متان سبزکوه در شهرستان کیار است که با مشکلات زیست‌محیطی روبرو است و محدوده دیگر پتانسیل فلزی شهرستان‌های بن و سامان است که تاکنون برای آن چهار پروانه اکتشاف صادر شده و شامل فلزات مس و روی همراه با کبالت و خاک نسوز است.

وی، تعداد معادن فعال استان را ۱۲۱ معدن اعلام کرد و گفت: از معادن چهارمحال و بختیاری هشت نوع ماده معدنی شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.

۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن چهارمحال و بختیاری انجام گرفته و برای بیش از یکصد نفر اشتغالزایی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده