تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۳۹۸۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی مانع صادرات است

‌می‌متالز - معاون علمی و‌فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی مانع صادرات است، گفت: پشت هر مجوزی فساد وجود دارد پس باید منفعت و ضرر آن همزمان دیده شود.

به گزارش می‌متالز، سورنا ستاری صبح امروز در بیست پنجمین سالروز ملی صادرات اظهار داشت: در اقتصاد دانش بنیان یک اکوسیستم جدید در حال انجام است و اقتصاد دانش بنیان چیزی جز سرمایه گذاری بخش خصوص در پژوهش نیست و کاری کردیم که دولت در این بخش سرمایه گذاری نکند.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش‌های تجاری باید در زیر ساخت‌ها سرمایه گذاری کنیم و بخش خصوص وارد این عرصه شود، با توجه به این همه شرکت دانش بنیان نسل جدید کارآفرینی هستند، اما صادرات حوزه دانش بنیان به جز بخش‌ای سی تی ۷۵۰ میلیون دلار است.

معاون‌فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حوزه تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های داخلی و قوانین داخلی مانع پیشرفت صادرات این حوزه است. زیرا اثرات جانبی آن سهمگین‌تر از تحریم‌های خارجی است؛ بنابراین باید بدانیم که هر مجوزی که صادر می‌شود پشت آن فساد است، این ضرر و منفعت را باید با هم در رنظر بگیریم.

ستاری با تاکید بر اینکه موانع داخلی بیشتر از موانع خارجی است، خاطر نشان کرد: در‌این معاونت یک کریدور صادراتی تعیین کردیم، که سرویس‌های صادراتی و تاییدیه‌های مورد نیاز و … در این کریدور دیده شده است.

وی‌در پایان تصریح کرد: امیدواریم دولت جدید با دست گیری از اشتباهات دوره گذشته، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و با کمک سازمان توسعه تجارت، وزارت صمت و وزارت اقتصاد سال خوبی را در صادرات داشته باشیم و در بودجه سال آینده برای صادرات برنامه ریزی جدی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده