تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۳۹۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راهبرد‌های وزارت صمت برای تحقق هدف گذاری صحیح صادراتی

‌می‌متالز - فاطمی امین گفت: همواره همراهی بین وزارت صمت با گمرک، سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، رضا فاطمی امین وزیر صمت در همایش روز ملی صادرات گفت: چندین تراز برای صادرات وجود دارد، اولین تراز مالی است، اما چندین تراز دیگر مانند اشتغال، فناوری، سرمایه گذاری و انرژی نیز وجود دارد.

او گفت: ارزش صادر کردن تجهیزات پزشکی با صادر کردن فولاد برای کشور متفاوت است. هدف گذاری صادراتی باید صحیح و درست با نگاه به تراز‌های تجاری انجام شود. باید در جای مناسب در زنجیره‌های اقتصادی جهانی قرار بگیریم که این مهم راهبرد اول وزارت صمت است.

وزیر صمت ادامه داد: ایران باید به دنبال پیدا کردن زنجیره صادراتی و قرار گرفتن در جای درست زنجیره باشد. عمده صادرات ایران دولت با دولت است، اما مستحکم‌ترین نوع تجارت، تجارت کسب و کار است. ارتباط کسب و کار‌های ایرانی باید با کسب و کار‌های متناظر خود در دیگر کشور‌ها برقرار شود، این راهبرد به عنوان راهبرد دوم و مستحکم‌ترین نوع رابطه اقتصادی است که در مناقشات سیاسی نیز دچار و دستخوش تغییر نمی‌شود.

او ادامه داد: ایران باید صادر کننده ماشین آلات باشد و به جای صادرات محصول نهایی پایگاه تولید در کشور‌های هدف ایجاد کنیم. باید قطعات و فناوری‌های کشورمان را به آنجا منتقل کنیم و صادرکننده ماشین آلات، قطعات و فناوری باشیم. در صنایع غذایی، لوازم خانگی به وسعتی رسیدیم که می‌توانیم در سایر کشور‌ها سرمایه گذاری کنیم. ایران باید در سایر کشور‌ها با برند آن‌ها به تولید کالا بپردازند و برای این امر احتیاج به پیمان‌های مذاکراتی است.

فاطمی امین گفت: همراهی بین وزارت صمت، با گمرک، سازمان توسعه و امور خارجه وجود دارد. طرح جامع برای تجارت خارجی کشورمان را آماده می‌کنیم تا بسیاری از موارد مرتبط نیز مورد حل و فصل قرار گیرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده