تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۳۹۹۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشور‌های همسایه باید اولویت اصلی بازار صادراتی باشد

‌می‌متالز - دارنده مدال افتخار صادرات با اشاره به نقش رایزن‌های تجاری در افزایش صادرات، گفت: یکی از موضوعات مهم در توسعه صادرات، موضوع لجستیک ریلی - دریایی است.

به گزارش می‌متالز، حسن بقائی، در خصوص حجم صادرات این شرکت اظهار داشت: در سال جاری حجم صادرات ۱۳ میلیون دلار شده که این رقم در سال گذشته ۱۲.۵ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی برای توسعه تجارت خارجی اظهار داشت: حضور رایزن‌های اقتصادی در سفارت خانه‌ها در دیپلماسی اقتصادی می‌تواند نقش مهمی در جهش صادراتی داشته باشد.

این فعال صادراتی ادامه داد: اولویت اصلی در صادرات باید کشور‌های همسایه باشد، چون از نظر فرهنگی، شناخت کشور‌ها و امکانات، نسبت به آن‌ها اطلاعات بیشتری داریم، بنابراین می‌توانیم بازار صادراتی را در کشور‌های همسایه دنبال کنیم.

بقائی در خصوص مهم‌ترین موضوع موثر در رشد صادرات، گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که در توسعه صادرات می‌تواند نقش داشته باشد، موضوع لجستیک (ریلی و دریایی) و‌شیوه‌های مختلف در این زمینه است که در حال پیگیری است و می‌تواند نقش موثری در توسعه صادرات و‌جهش آن داشته باشد.

مدال افتخار صادراتی در بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات به حسن بقائی مدیر عامل شرکت پاکسان به عنوان کسی که چند سال پیاپی صادرکننده نمونه انتخاب شده است، اهدا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده