تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۱۱۲۸
کد خبر: ۲۴۰۴۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سورانی:

میرکو؛ یکی از تامین‌کنندگان معتبر قطعات لاستیکی و فلزی در ایران

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت میرکو گفت: شرکت میرکو از سال ۱۳۶۹ با حمایت فولاد مبارکه تاسیس و تحت لیسانس شرکت تامبرونی ایتالیا کار خود را برای اولین بار در حوزه لاستیک ایران آغاز کرد. در آن سال تجهیزات و قطعاتی وارد کشور شد. پس از آن با حمایت‌های شرکت سرمایه‌گذاری توکا و فولاد مبارکه، این شرکت رشد خوبی داشته است. توکا جزو مجموعه هلدینگ فولاد مبارکه بوده و حمایت خوبی از میرکو داشته است.

به گزارش می‌متالز، بهرام سورانی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه ایران متافو درباره عملکرد ۸ ماهه میرکو توضیح داد: متاسفانه هنوز در حوزه صادرات وارد نشده‌ایم، اما برنامه‌هایی در نظر داریم تا به ویژه در حوزه صنایع پلیمری وارد بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارد شویم تا تامین قطعات را انجام دهیم. فروش ما در ۸ ماهه نخست سال جاری حدود، ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان بود که در نظر داریم تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی اضافه کرد: شرکت میرکو در چند حوزه مشغول فعالیت است. یکی از حوزه‌های ما ساخت قطعات لاستیکی است. ساخت این قطعات را هم برای هلدینگ مبارکه و هم خارج از این هلدینگ انجام می‌دهیم. به عنوان مثال معادن، صنایع دریایی، خودروسازی و ... در این بخش از مشتریان ما هستند. دیگر فعالیت ما در حوزه ساخت و تعمیر و بازسازی غلطک‌های لاستیکی است که اصلی‌ترین مشتری ما در حال حاضر فولاد مبارکه است، اما برای شرکت‌های فولاد هفت الماس و صنایع مس نیز فعالیت داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت میرکو با اشاره به دیگر بخش‌های فعالیت این مجموعه گفت: یکی دیگر از حوزه‌های کاری ما رابر لاینینگ و روکش لاستیکی تجهیزات فلزی است که هم برای فولاد مبارکه و هم صنایع خرد و بزرگ و بیشتر صنایع استان اصفهان انجام می‌دهیم. در این بخش با مس سونگون، مس سرچشمه و مس درآلو نیز کار رابر لاینینگ انجام می‌دهیم. با گل گهر نیز در این بخش همکاری داشته‌ایم. ساخت و تعمیر و بازسازی غلطک‌های فلزی دیگر فعالیت ما است که برای صنایع ریخته‌گری فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و دیگر صنایع وابسته به هلدینگ مبارکه و همچنین صنایعی دارای خطوط ریخته‌گری و صنایع کاغذسازی در این بخش کار می‌کنیم.

سورانی تصریح کرد: عمده فعالیت ما در بخش صنایع فلزی اعم از فولادی و مس و صنایع معدنی است، اما در حوزه‌های لاستیک و روکش‌های لاستیکی به صنایع غیر فولادی هم خدمات می‌دهیم.

وی افزود: شرکت میرکو دارای گواهینامه‌های استاندارد از مراجع معتبر بوده و یکی از تامین‌کنندگان قطعات لاستیکی و فلزی معتبر برای شرکت‌های مختلف است.

به گفته وی، در حوزه فلز سالانه ۵۰۰۰ غلطک ساخت و حدود ۳۰۰۰ غلطک هم تعمیر و بازسازی داریم. در حوزه لاستیک نیز حدود ۵۰۰ ساخت و ۱۰۰۰ مورد هم بازسازی داریم.

وی همچنین درباره تولید محصولات جدید در سال جاری توضیح داد: در حوزه‌های تولید چسب و کاور آپارات نوار نقاله و... اقدامات دانش‌بنیانی با شرکت‌های فعال در این بخش در اصفهان انجام داده و برند چسب آپارات نوار نقاله مخصوص خود داریم که قابل رقابت با چسب‌های شرکت تیپ تاپ آلمان است. همچنین کاور آپارات نوار نقاله‌ها را در سطح کشور تولید می‌کنیم. در واقع این چسب و کاور تحت لیسانس شرکت تولید و قابل رقابت با برند‌های خارجی است. این محصول پس از چند سال کار تحقیقاتی در شرکت تولید می‌شود، اما با توجه به اینکه این محصولات حتی در اروپا بطور دائم ترکیبات شیمیایی آن تغییر می‌کند، ما نیز هر سال بازنگری در ترکیبات آن انجام می‌دهیم و اصلاحات لازم را انجام می‌دهیم تا از باب محیط زیستی سازگارتر شود.

سورانی درباره طرح‌های توسعه میرکو نیز گفت: با حمایت گروه فولاد مبارکه برنامه احداث کارخانه تولید نوار نقاله برای تولید نوار نقاله‌های منجیدی و استیل کورد در سطح کشور با ظرفیت ۱۰۰ کیلومتر در سال را در نظر داریم. در حال حاضر قرارداد مشاوره امضا و مذاکرات اولیه با واحد برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه انجام شده است. موافقت‌های ضمنی از مدیرعامل فولاد مبارکه و مدیرعامل توکا نیز دریافت شده است.

گفتگو از محمدجواد به‌آبادی

منبع: ماین نیوز

عناوین برگزیده