تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۴۰۵۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد هرمزگان و توجه به مراحل توسعه نیروی انسانی

‌می‌متالز - صنعت فولاد برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند نیروی متخصص است و امروز فولاد هرمزگان سعی بر آن دارد در ارتقای سطوح منابع انسانی گام‌های هدفمندی بردارد.

به گزارش می‌متالز، چندی پیش محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز پول سرمایه ما نیست، نیروی انسانی سرمایه ماست.

هر چند سرمایه و تامین نقدینگی از مهمترین آیتم‌ها برای توسعه صنعتی محسوب می‌شود، اما نیروی انسانی ماهر از مهمترین دلایل برای توسعه در بنگاه‌های اقتصادی است که به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد.

این در حالی است که فولاد هرمزگان به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم فولاد، به دنبال پرورش نیروی انسانی متخصص در سطوح مختلف است.

درواقع این مجموعه در تلاش است با توسعه سطوح مدیریتی، توسعه پایدار در مجموعه را محقق کند که بدون شک دستاورد‌های مهمی برای فولاد هرمزگان به همراه دارد.

با توجه به اهمیت این موضوع چندی پیش کارگاه برنامه توسعه فردی برای معاونین و مدیران فولاد هرمزگان برگزار شد. در این کارگاه در قالب ماژول‌های متفاوت و متنوع، نسبت به سنتز مفهومی توسعه فردی، تولید فهم و درک مشترک درباره این پدیده و کارکرد‌ها و آثار مثبت آن در حیات شرکت فولاد هرمزگان؛ اقداماتی انجام می‌شود. کارگاه توسعه فردی بر یادگیری‌ها درباره روند‌های جهانی مبتنی است.

بزرگترین دستاورد و هدف غایی این اقدام، افزایش بهره وری خواهد بود که امروز در تمامی بنگاه‌های اقتصادی جهان دنبال می‌شود. هرچند امروز با اجرایی شدن انقلاب صنعتی نسل چهار نقش نیروی انسانی تا حدودی کاهش یافته، اما در این میان تخصص نیروی حاضر و آماده به کار در تمام سطوح به افزایش هرچه بیشتر بهره وری کمک خواهد کرد و این همان چیزی است که به افزایش درآمد فولاد هرمزگان کمک می‌کند.

مدیریت فولاد هرمزگان امروز یکی از کلید‌های توسعه و رشد تولید را نیروی انسانی می‌بیند و تلاش می‌کند با ارتقای این سطح محصول نهایی را با قیمت تمام شده کمتری راهی بازار داخلی و خارجی کند.

اما این موضوع در سطوح پایین‌تر منجر به تولید با کیفیت و کاهش خطرات ناشی از کار خواهد شد.

متاسفانه گا‌ها حوادث رخ داده در حوزه معدن و صنایع معدنی ناشی از عدم آموزش در سطوح کارگری و حتی ناآشنایی برخی از مدیران ارشد ومیانی با جزییات مهم فضای کار است که می‌تواند مجموعه را دچار مشکل کند. از سویی دیگر ورود تکنولوژی‌های جدید به تولید محصولی با کیفیت و صرفه جویی در انرژی منجر می‌شود، اما در صورتی که پرسنل برای استفاده درست از تجهیزات آموزش ندیده باشند، کارایی تکنولوژی کاهش خواهد یافت.

درواقع فولاد هرمزگان امروز به این موضوع رسیده است که حلقه ابتدایی توسعه پایداراز نیروی انسانی آغاز می‌شود. یعنی نوع نگاه و به روز بودن آن است که می‌تواند توسعه را رقم زده و منجر به رشد درآمد‌های ریالی و ارزی شود. به هر میزان که نیروی انسانی متخصص در مجموعه مشغول به کار شود به همان میزان می‌توان شاهد درآمدزایی بیشتر بود.

اما در گام بعدی دستاورد این موضوع برای فولاد هرمزگان می‌تواند ثبت رکورد‌های بیشتر در حوزه تولید باشد که به افزایش صادرات و درآمد ارزی آن ختم می‌شود. موضوعی که در نهایت به اجرای طرح‌های توسعه سرعت بخشیده و فولاد هرمزگان را به چشم انداز پیش بینی شده نزدیک می‌کند.

اما در ایستگاه پایانی، سهامداران نیز از این موضوع بی نصیب نخواهند ماند. رشد تولید، فروش و صادرات مواردی است که تاثیر خود را بر سود تقسیمی خواهد گذاشت و سهامدار حمایت بیشتری از «هرمز» خواهد داشت.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد، هرچند دنیا به دنبال استفاده ازهوش مصنوعی در بخش‌های مختلف از جمله معدنکاری و صنعت فولاد رفته، اما در این بین استفاده از نیروی متخصص بحث مهم و ضروری برای توسعه پایداراست که نباید از آن غافل ماند.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده