تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۴۰۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیلی بر جهش قیمت ها در چین بعد از نشست گروه بیست

می متالز - در حاشیه نشست رهبران گروه ۲۰ در بوینس آیرس توافقنامه ای بین رئیس جمهور چین و آمریکا امضا شد که سیگنال های مثبتی به بازار فولاد چین ارسال نمود و باعث تقویت چشم انداز مثبت برای آینده اقتصادی این کشور شد.
تحلیلی بر جهش قیمت ها در چین بعد از نشست گروه بیست

به گزارش می متالز، در حقیقت این توافق بدین معنا است که جنگ تجاری بین دو کشور تا سال ۲۰۱۹ بدتر از شرایط فعلی نخواهد شد و همین موضوع محرک بازار فولاد چین شد . این تحریک قطعاً مقطعی است زیرا به افزایش تقاضا برای محصولات فولادی نمی انجامد .

صبح روز دوشنبه ۳ دسامبر بهای میلگرد در پکن با افزایش ۱۹۵ یوآنی به ۳ هزار و ۸۶۵ یوآن و بهای ورق گرم در شانگهای با افزایش ۱۱۵ یوآنی به ۳ هزار و ۷۱۰ یوآن افزایش یافت اما گویا بهای ورق گرم در بعد از ظهر روز دوشنبه به روند قبلی بازگشت .

قیمت شمش در استان هبی نیز در اواخر روز دوشنبه کاهش یافت  و به حدود ۳ هزار و ۳۷۰ یوآن رسید در حالیکه در اوایل روز ۳ هزار و ۴۴۰ یوآن بود و همین امر خریداران را از خرید برحذر داشت . افت قیمت های داخلی در چین اخیراً  تولید کنندگان فولاد را تحت فشار قرار داده زیرا میزان تولید بالا و حجم تقاضا بطور فصلی پائین است . بنابراین توافقنامه آرژانتین نمی تواند بر این شرایط فائق آید و تنها راه حل برای این وضعیت یا کاهش تولید یا افزایش تقاضا است .

بدلیل ناکارآمدی سیاست کاهش تولید زمستانی در چین، پیش بینی شده میزان تولید فولاد این کشور در طول زمستان همچنان بالا باقی بماند . تجار اما در حال شارژ موجودی انبارهای خود برای دسامبر و ژانویه هستند که برای تعیین قیمت های فولاد مهم خواهد بود .

با کاهش قیمت ۲۱ درصدی میلگرد و ۱۲ درصدی ورق گرم در ماه نوامبر ، میانگین سطوح قیمت این دو محصول در بازار داخلی چین نزدیک به سطوح زیانده شد و برخی تولیدکنندگان حتی زیر قیمت تولید مشغول به کار بودند . در کنار برنامه تعمیرات سالانه در ماه دسامبر کارخانه ها برنامه دیگری برای کاهش تولید ندارند.

عناوین برگزیده