تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۴۰۹۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

وزارت صمت نیاز به تغییر دیدگاه دارد، نه تغییر ساختار/ تورم معضل مغفول دولتی‌ها

‌می‌متالز - دولت ابتدا مخالفت خود را با قیمت‌گذاری دستوری و دخالت در بازار اعلام کرد، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که وزارتخانه و دولت از راه دیگری در بازار دخالت می‌کنند و قصد کنترل دولت را دارند و دو بار بحث‌هایی در مورد کنترل قیمت و همچنین قیمت‌گذاری‌ها مطرح شد؛ در صورتی که تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان نقشی در گران بودن اجناس ندارند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه تغییر ساختار سازمانی وزارت صمت تغییری در عملکرد آن ایجاد نخواهد کرد، گفت: وزارت صمت باید دیدگاه خود را نسبت به تورم و حمایت از تولیدکنندگان کشور تغییر دهد تا از نظر عملکرد در صنعت نیز تغییراتی اساسی ایجاد شود.

بهادر احرامیان به ترکیب معاونت‌های جدید وزارت صمت اشاره کرد و افزود: تغییر در ترکیب و ساختار معاونت‌های وزارت صمت بعید است که تغییری در عملکرد و فعالیت‌های این وزارتخانه داشته باشد و سیاست‌های این وزارتخانه هیچ تغییری نخواهد کرد چراکه عملکرد وزارتخانه به سیاست‌های آن مربوط است و هیچ تغییری در سیاست‌های وزارت صمت دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان نحوه عملکرد وزارت صمت را ارزیابی کرد و به مروز زمان مشخص می‌شود تغییر ساختار سازمانی این وزارتخانه آیا تأثیری در روند فعالیت‌ها خواهد داشت و یا خیر و صحبتی از این نشده است که تغییری در سیاست‌گذاری‌های این وزارتخانه اعمال شده باشد و به نظر نمی‌رسد هدف اصلی وزارت صمت تغییر سیاستی در قبال فعالیت‌های صنایع باشد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل حال حاضر کشور تورم است، تأکید کرد: مساله حائز اهمیت در بدنه دولت این است که کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با تورم است، اما مسوولان دولتی بالا بودن قیمت‌ها را به گرانی و گرانفروشی گره زده‌اند؛ در حالی که تولیدکنندگان فولاد هم در حال حاضر به دلیل تورم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

احرامیان درباره عملکرد وزارت صمت گفت: دولت ابتدا مخالفت خود را با قیمت‌گذاری دستوری و دخالت در بازار اعلام کرد، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که وزارتخانه و دولت از راه دیگری در بازار دخالت می‌کنند و قصد کنترل دولت را دارند و دو بار بحث‌هایی در مورد کنترل قیمت و همچنین قیمت‌گذاری‌ها مطرح شد؛ در صورتی که تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان نقشی در گران بودن اجناس ندارند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به جای اینکه تدابیری برای حمایت از تولیدکنندگان و زنجیره تأمین زنجیره فولاد بیاندیشد، به فکر این است که مقابل افزایش قیمت را بگیرد و قصد دخالت در روند طبیعی بازار را دارد که این عملکرد اجحاف در حق تولیدکنندگان است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: در کشور ما تورم وجود دارد و همه کالا‌ها رو به گرانی می‌روند و تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در تورم ایجاد شده کشور با چالش مواجه می‌شوند، اما انگشت اتهام به سمت آن‌ها گرفته شده، از این رو اگر وزارت صمت قصد دارد تغییری در ساختار و سیاست‌ها ایجاد کند، بهتر است دیدگاه خود را نسبت به مسائل روز و همچنین مساله تورم در کشور تغییر دهد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده