تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۴۱۳۸۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دهقانی با اشاره به وعده وزیر صمت مبنی بر حذف قرعه‌کشی:

افزایش تولید خودرو با وجود زیان انباشته خودروسازان بعید به نظر می‌رسد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید خواسته و تاکید ما افزایش تیراژ تولید خودرو است، اما با شرایط کنونی که خودروسازان حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی دارند، عملیاتی شدن وعده وزیر مبنی بر افزایش تیراژ تولید و حذف قرعه‌کشی در سال آینده بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره ادعای وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه قرعه‌کشی خودرو در سال آینده با افزایش تیراژ تولید حذف می‌شود، گفت: در حال حاضر خودروسازان حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، بدهی به مردم، قطعه‌سازان و بانک‌ها دارند، حال این سوال ایجاد می‌شود که با این شرایط چگونه امکان افزایش تیراژ تولید را دارند؟

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان اعتبارات حاصل از پیش فروش‌های انجام گرفته را نیز مصرف کردند بنابراین با چه اعتبار و سرمایه‌ای، می‌توانند تیراژ تولید کنونی که سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو است را به ۲ برابر افزایش دهند؟

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر تقاضای موجود در بازار، ۸ میلیون دستگاه خودرو فرسوده نیز در ناوگان کشور موجود است که نوع دیگری از تقاضا است، اضافه کرد: حتی اگر از این پس نیز خودروسازان زیانی نداشته باشند چند سال طول می‌کشد که ۱۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته کنونی خود را جبران کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از آنجا که طی سال‌های گذشته تولید خودروسازان از تقاضای بازار کمتر بوده، تقاضا در بازار انباشته شده است بنابراین افزایش تولید و حذف قرعه‌کشی با وجود تقاضای موجود در بازار پارادوکس است و اظهارات وزیر صمت با آنچه در واقعیت جریان دارد مطابق نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: خواسته و تاکید ما افزایش تیراژ تولید خودرو است، اما با شرایط کنونی عملیاتی شدن وعده وزیر بعید به نظر می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده