به گزارش رویترز، درپی تشدید تنشهای سیاسی بین کره و چین، مجموع فروش هیوندای و کیا در بازار چین طی ماه مارس 52 درصد کاهش یافت. هسو یونگ سینگ، کارشناس صنعت خودرو، میگوید: «با توجه به این مساله که خریداری برای خودروهای هیوندای وجود ندارد، عرضه مدلهای جدید یا ارائه مشوقهای خرید بیمعنی است.» این در شرایطی است که رقبای هیوندای و کیا، یعنی تویوتا، هوندا و جنرال موتورز همگی رشد فروش در چین را طی ماه مارس گزارش دادند. از سوی دیگر، منابع آگاه اعلام کردهاند که این دو خودروساز کرهای در ماه مارس تولید در چین را به شدت کاهش دادند.