تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۷۸۷
کد خبر: ۲۴۱۶۹۳
سرویس خبر : انرژی

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ به پایین‌ترین رقم در ۷۵ سال گذشته رسید

‌می‌متالز - شرکت تحقیقاتی و تحلیلی ریستاد انرژی در گزارشی اعلام کرد که اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ در مسیر رسیدن به پایین‌ترین سطح خود در ۷۵ سال گذشته قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، شرکت تحقیقاتی و تحلیلی ریستاد انرژی در گزارشی اعلام کرد که اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ در مسیر رسیدن به پایین‌ترین سطح خود در ۷۵ سال گذشته قرار دارد.

تا پایان ماه نوامبر، کل حجم اکتشافات جهانی در سال جاری میلادی ۴.۷ میلیارد بشکه معادل نفت محاسبه شده است و بدون هیچ کشف عمده‌ای طی ماه جاری تاکنون، این صنعت به سمت پایین‌ترین میزان اکتشافات خود از سال ۱۹۴۶ پیش می‌رود.

این رقم همچنین نشان دهنده کاهش شدید نسبت به اکتشافات ۱۲.۵ میلیارد بشکه معادل نفتی است که در سال ۲۰۲۰ صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، اکتشاف سوخت‌های مایع همچنان بر ترکیب هیدروکربن‌ها غالب هستند و ۶۶ درصد از کل یافته‌ها را تشکیل می‌دهند.

۷ مورد اکتشاف جدید در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام شد که حدود ۲۱۹ میلیون بشکه معادل نفت از حجم جدید را به خود اختصاص داد.

میانگین ماهانه حجم اکتشافات در سال جاری میلادی اکنون به ۴۲۴ میلیون بشکه معادل نفت می‌رسد. کاهش حجم کلی، عدم وجود اکتشافات بزرگ برخلاف سال‌های گذشته را برجسته می‌کند.

پالزور شنگا، معاون تحقیقات بالادستی ریستاد انرژی در این باره تأکید کرد که اگرچه برخی از میادین دارای رتبه‌بندی بالا قرار است قبل از پایان سال حفاری شوند، حتی یک اکتشاف قابل توجه نیز ممکن است نتواند به حجم کشف‌شده ۲۰۲۱ کمک کند چرا که ممکن است چاه‌ها در سال تقویمی جاری تکمیل نشوند.

وی افزود: بنابراین، حجم تجمعی کشف‌شده برای سال ۲۰۲۱ به کمترین میزان خود در دهه‌های اخیر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده