تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۳۵۸۵۳
سرویس خبر : انرژی

افزایش تولید نفت شیل آمریکا به بالاترین رقم از ابتدای بحران کرونا

‌می‌متالز - بالا رفتن قیمت نفت و گاز طبیعی و محدودیت عرضه اوپک پلاس باعث شده تولیدکنندگان آمریکایی تولید نفت خود را تا بالاترین رقم از ابتدای بحران کرونا افزایش دهند.

به گزارش می‌متالز، ریستاد انرژی اعلام کرد بالا رفتن قیمت نفت و گاز طبیعی تولیدکنندگان را به افزایش تولید تشویق کرده‌است؛ بنابراین تولیدکنندگان نفت آمریکا احتمالاً تولید خود را تا حدی بالا می‌برند که از ابتدای بحران کرونا بی‌سابقه بوده‌است.

مؤسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر به ۸.۶۸ میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. دراین‌بین، تولید گاز این کشور هم به بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته خواهد رسید.

انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در حوزه پرمین تا ۵.۰۴۳ میلیون بشکه در روز در ماه جاری افزایش یابد که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ است.

قیمت نفت آمریکا با بازگشایی اقتصاد‌ها از قرنطینه‌های کرونا و محدود شدن تولید نفت اوپک و متحدانش علی‌رغم درخواست جو بایدن برای تقویت صادرات، ۶۷ درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته‌است.

قیمت گاز هم در همین دوره و در بحبوحه تقاضای بالای داخلی و خارجی و بحران انرژی در اروپا و آسیا ۹۰ درصد بالا رفته‌است.

تولید نفت شیل آمریکا هنوز هم پائین‌تر از سطح ۲۰۱۹ گزارش می‌شود و به‌نظر می‌رسد تورم بالا و کمبود نیروی کار روند رشد تولید نفت در آمریکا را آهسته کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده