تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۴۱۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد؛

عرضه اولیه سهام سرخآبی‌ها تا بهمن ماه

‌می‌متالز - رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با اعلام عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس تا بهمن ماه گفت: ارزش تقریبی این دو باشگاه ۳۶۰۰میلیارد تومان است.

به گزارش می‌متالز، حسین قربان زاده اظهار داشت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید در دستور کار قرار بگیرد، اما تا زمانی که به تضمین سودآوری یک شرکت یا باشگاه اطمینان پیدا نکرده‌ایم باید در عرضه اولیه آن در بورس احتیاط کنیم.

معاون وزیر و رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در جلساتی که با وزیر اقتصاد و وزیر ورزش داشته‌ایم در حال رایزنی برای حل مشکل مالکیت دولتی این دو باشگاه هستیم. با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صدد بهبود کیفیت اداره آن‌ها هستیم.

رییس کل سازمان خصوصی سازی افزود: یکی از درآمد‌های مهم و عمده این دو باشگاه موضوع حق پخش تلویزیونی است و تا این موضوع مشخص نشود باید از واگذاری آن‌ها نگران بود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به شیوه‌های اداره باشگاه‌ها در دنیا گفت: معضل واگذاری باشگاه‌ها به مردم موضوع مدیریت باشگاه‌هاست.

قربان زاده با اشاره به ارزش تقریبی هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: پیشنهاد ما این است که تا بهمن پذیره نویسی دو باشگاه با عرضه ۲۰ درصدی انجام شود، اما پول آن به خود باشگاه‌ها برگردد.

احمد راستینه رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: صرفاً با واگذاری باشگاه‌ها در بورس مشکل حل نمی‌شود بلکه مساله اصلی کشور نظام جامع باشگاه‌داری کشور است که امیدواریم لایحه آن به زودی اصلاح و تصویب شود.

راستینه با اشاره به برند بین‌المللی بودن دو باشگاه گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید به هواداران واگذار شود و این واگذاری به درستی و با حفظ حقوق هواداران انجام شود و سهامداران خرد باید امکان خرید سهام باشگاه‌ها را داشته باشند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده