تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۳۰۰۵

افزایش ۴ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی از امروز

‌می‌متالز - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر این اساس از امروز اخذ ۹ درصد مالیات از پرواز‌های خارجی و ۴ درصد از پرواز‌های داخلی اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مقصود اسعدی سامانی با یادآوری این‌که در قانون قبلی ۵ درصد از قیمت بلیت پرواز به‌عنوان عوارض شهرداری‌ها اخذ می‌شد، اظهار کرد: بر اساس قانون جدید عوارض شهرداری‌ها از محل پرواز‌ها حذف و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

وی با بیان این‌که مالیات بر ارزش افزوده پرواز‌های داخلی ۴ درصد است، اما در پرواز‌های خارجی ۹ درصد دریافت خواهد شد، افزود: این مبلغ به حساب ایرلاین‌ها واریز نمی‌شود و شرکت‌های هواپیمایی باید این مبلغ را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قبلا شهرداری‌های شهر‌های مبدأ و مقصد پرواز هر ۵ درصد عوارض را دریافت می‌کردند، اما امروز فقط ۹ درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از ایرلاین‌ها اخذ می‌شود که این مبلغ به مصرف کننده نهایی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: حتی شهرداری شهر‌هایی که فرودگاه ندارند هم از ایرلاین‌ها ۵ درصد مطالبه را می‌کردند و ایرلاین‌ها مرتباً در دستگاه قضایی با پرونده‌های شکایت شهرداری‌ها مواجه می‌شدند.

وی با اشاره به امکان استراد و دریافت کسنلی بلیت هواپیما، افزود: در این زمینه ابهامات زیادی وجود دارد که سازمان امور مالیاتی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: قانون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به پرواز‌های مسافرانی که وارد کشور می‌شوند تعلق نخواهد گرفت.

در همین حال رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز با تایید اجرایی شدن اخذ مالیات بر ارزش افزوده از پرواز‌های داخلی و خارجی گفت: از امروز در پرواز‌های داخلی ۴ درصد و در پرواز‌های خارجی نیز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده