تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۳۶۸۴۶

قیمت‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد/ کاهش ۱۲ تا ۱۳ درصدی نسبت به ابتدای تیر؟! + فایل کامل قیمت‌های بلیط‌ها از اول آذر ۱۴۰۰

‌می‌متالز - مقصود سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه میانگین قیمت نرخ بلیت هواپیما از فردا اول آذر ماه بین ۱۲ تا ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت، گفت: کاهش قیمت بلیت هواپیما از ۲ تا ۳ درصد شروع و تا ۳۳ درصد ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، نرخ جدید بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی اعلام شده که در آن حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد قیمت بلیت پرواز‌های داخلی نسبت به آن چه که ایرلاین‌ها از ابتدای تیر ماه افزایش داده بودند کاهش پیدا کرده است.

براساس این گزارش از ابتدای آذرماه مقرر شده فروش بلیت تنها براساس کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت قبل باشد که قرار است با همکاری وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان کشور از طریق سامانه امید برنامه را اجرایی کند.


مقصود سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه میانگین قیمت نرخ بلیت هواپیما از فردا اول آذر ماه بین ۱۲ تا ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت، گفت: کاهش قیمت بلیت هواپیما از ۲ تا ۳ درصد شروع و تا ۳۳ درصد ادامه پیدا خواهد کرد.

او گفت: به طور مثال مسیر تهران-مشهد پیش از یک میلیون و ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که در حال حاضر با کاهش ۹ درصدی به ۹۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

نرخ‌ها شناور و سقف قیمتی تعیین شده است


او با بیان اینکه ما دیگر کف قیمتی نداریم، گفت: نرخ‌ها شناور و سقف قیمتی تعیین شده و متناسب با ایام و پیک‌های ساعتی قیمت‌ها تغییر خواهند کرد.

او با بیان اینکه مردم می‌توانند در اواسط هفته بلیتی با قیمت حدود ۵۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۹۰۰ هزار تومان خریداری کنند، گفت: ارزان‌ترین نرخ بلیت ما ۵۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان مربوط به مسیر تهران_اراک است و گران‌ترین مسیر خطوط پروازی تهران_چابهار است.

او با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در قبال این کاهش قیمت قول مساعدی از وزیر راه و شهرسازی گرفته‌اند که بتوانند تسهیلات و اعتباراتی به ایرلاین‌ها پرداخت کنند، گفت: این کاهش قیمتی از فردا اعمال خواهد شد و ممکن است ایرلاین‌ها طی یکی دو روز آینده برای بارگذاری قیمت‌ها در ایرلاین‌های خود با مشکلاتی مواجه شوند که پس از گذشت یکی دو روز این قیمت‌ها تغییر خواهد کرد.


۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است

او با بیان اینکه مسیر تهران_اهواز هم ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: مسیر تهران_شیراز هم کاهش بسیاری پیدا کرده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ما شاهد بهبود وضعیت ایرلاین‌ها باشیم.

اسعدی سامانی بیان کرد: ۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و طبیعتا تغییر نرخ ارز تأثیر بسزایی در قیمت بلیت دارد و امیدواریم تغییری در قیمت ارز رخ ندهد تا موضوع افزایش قیمت بلیت پیش نیاید و افزایش خدمت بهتر و پایدارتر به مردم انجام شود.

او گفت: هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی زیاد است و شرکت‌ها تلاش می‌کنند خدمات مناسب مورد مطلوب مردم ارائه دهند و پرواز‌های ایمنی انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: امیدواریم با تدابیری که اتخاذ خواهد شد و با افزایش ناوگان و افزایش پرواز‌های منطقه‌ای و ارائه سرویس فرودگاه‌های کوچک‌تر اقشار بیشتری ازمردم از خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنند.

اسعدی سامانی افزود: در این راستا در مسیر‌های مختلف پروازی این کاهش نرخ به تناسب هر مسیر ایجاد شده است و نرخ‌های جدید مسیر‌های پروازی نیز از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل رؤیت است البته ممکن است اعمال کامل این متوسط کاهش قیمت برای همه شرکت‌های هواپیمایی یکی دو روز زمان ببرد، اما به هر حال شرکت‌های هواپیمایی از اول آذر نرخ‌های جدید را اعمال می‌کنند.

او با بیان اینکه این کاهش قیمت به صورت میانگین ۱۲ درصد است، گفت: برای آنکه در شبکه توزیع اختلالی رخ ندهد و برخی عوامل شبکه توزیع اجحافی در حق مردم نداشته باشند سقف نرخی بلیت تعیین شده است، قطعا بلیت‌ها طبق روال گذشته به صورت شناور خواهد بود تابع عرضه و تقاضا است در شرایطی که مسافر کمتر باشد قیمت بلیت کمتر است، اما سقف‌های جدید نرخ بلیت تعیین شده است و هیچ شرکتی مجاز به عبور از این سقف نرخ‌ها نیستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: این کاهش قیمتی نسبت به قیمت‌های تیر ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده