به گزارش می متالز، شرکت آهن مجد با داشتن سابقه طولانی در زمینه حوزه فولاد کشور و حضور در بازار آهن، به تمامی نیازهای تولیدکنندگان آگاه است. در این راستا گفتوگویی را با قائم مقام مدیرعامل این شرکت انجام داده ایم. بهرام سلطانی اعتقاد دارد که دولت نباید نقش شرکتهای بازرگانی در توسعه و پیشرفت کشور را نادیده بگیرد. متن کامل این گفتوگو را در ادامه مطالعه کنید.
این شرکت فعالیت خود را به صورت سنتی از بازار آهن آغاز کرده و سابقه ای 40 ساله دارد. این شرکت از سال 1383 بهطور سیستماتیک در زمینههای مختلف مشغول به کار است؛ در حال حاضر شرکت مذکور تمامی زنجیره فولاد از سنگ آهن گرفته تا محصولات نهایی را در قالب بازرگانی در اختیار داشته و امکان عرضه این مواد به بازار هدف را نیز دارد.
در خصوص بهرهوری، با توجه به حجم معاملات بالا با سایر کارخانهها و شناسایی معضلات موجود در این حوزه، کمک به کمبود نقدینگی با تامین مواد اولیه و فروش محصول آنها در اولویت است. این اقدام که بهصورت تهاتری صورت میگیرد علیرغم رفع مشکل نقدینگی، فروش را نیز تسهیل خواهد کرد.
بیشترین چالش در کمرنگ دانستن نقش شرکتهای بازرگانی توسط دولت است؛ دستورالعملهای صادره با توجه به منابع محدود مالی و اعتباری کارخانهها نقش حمایتی دولت را نشان نمیدهد. بنابراین دولت بهجای دخالت در صنایع، باید قیمت پایه سنگ آهن را اصلاح کند تا جلوی بسیاری از رانتها گرفته شود.