تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۴۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

هیجانات در بازار کالاها فروکش کرده است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته در پی نوسانات نرخ ارز، مشکلاتی برای بخش‌های مختلف اقتصادی به‌وجود آمد که به‌طور طبیعی نرخ کالاها از جمله محصولات فلزی در بورس کالا نیز دستخوش تغییراتی شد، اما امروز نوسانات فروکش کرده و بازار به تعادل رسیده است.
هیجانات در بازار کالاها فروکش کرده است

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته در پی نوسانات نرخ ارز، مشکلاتی برای بخش‌های مختلف اقتصادی به وجود آمد که به‌طور طبیعی نرخ کالاها از جمله محصولات فلزی در بورس کالا نیز دستخوش تغییراتی شد، اما امروز نوسانات فروکش کرده و بازار به تعادل رسیده است. 
یدالله صادقى اظهار داشت: بورس کالا به‌دلیل کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا و ایجاد شفافیت در مبادلات به‌عنوان مناسب‌ترین ابزار براى کمک به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.
صادقى افزود: تجربیات سال‌های گذشته در روند مبادلات کالاها نشان می‌دهد که هر چه تمرکز عرضه‌ها در بورس کالا افزایش یابد، تعادل بازار و شفافیت اقتصادی بیشتر شده و واحدهای تولیدی بدون مشکل می‌توانند اقدام به تامین مواد مورد نیازشان کنند. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه به سامانه بهین یاب وزارت صمت اشاره کرد و گفت: یکى از مبانى اصلی پذیرش خریدار در بورس کالا، برخوردار بودن از مجوز بهره‌بردارى به‌صورت صنعتى و صنفى است؛ به طوری‌ که شرکت‌های مصرف‌کننده مواد اولیه باید در سامانه‌اى به‌نام بهین‌یاب ثبت نام کنند و در طول سال آمار تولید خود را ارائه و پس از تایید اطلاعات، به بازار بورس مراجعه و خرید کنند.
به گفته وی، شرایط اقتصادى در طول سال‌هاى قبل به گونه‌اى بود که برخی تولیدکنندگان داراى پروانه به سیستم بهین یاب مراجعه نکرده و از طریق بورس خریدارى نمى‌کردند اما طی ماه‌های اخیر با توجه به حاکم شدن شرایط جدید اقتصادى، تولیدکنندگان برای عضویت در سامانه بهین یاب فعال شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان با بیان اینکه دولت بر عرضه پر حجم محصولات در بورس کالا به‌منظور جلوگیری از ایجاد بازارهای سیاه تاکید دارد، گفت: در سامانه بهین یاب، شرکت‌ها پالایش می‌شوند که این اقدام توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است تا تولیدکنندگانى که فعالیتشان متوقف شده از چرخه حذف شوند.

عناوین برگزیده