تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۳۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۴۳۹۱۰
سرویس خبر : اجتماعی

تجلیل از مس شهید باهنر بعنوان فعال اقتصادی در عرصه مدرسه سازی با حضور وزیر آموزش و پرورش

‌می‌متالز - در همایش تجلیل از خیران مدرسه ساز و فعالان اقتصادی که دراین عرصه تلاش چشمگیر داشتند از صنایع مس باهنر از شرکت‌های تابعه صدرتامین وابسته به شستا نیز تقدیر بعمل آمد.

به گزارش می‌متالز، در این مراسم که با حضور وزیر آموزش وپرورش درسالن همایش‌های مدرسه اتاق بازرگانی برگزار شد جمعی از مقامات، ازجمله زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس، حسن پور نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند که با تجلیل از خیًران فعال در عرصه مدرسه‌سازی بر اهمیت این امر مقدس تاکید شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم، مدرسه سازی را کاری بی بدیل و ارزشمند دانست و گفت: خیران مدرسه ساز، ظرفیت ارزشمندی در رفع کمبود فضا‌های آموزشی هستند.

وی با بیان این که امروز با افتخار در خدمت شما خیّران گرانقدر هستم، خاطرنشان کرد: اگر مجمع خیّران مدرسه ساز نبود، مشکلات زیادی در آموزش و پرورش و بدنبال آن در سطح جامعه داشتیم.

نوری بیان کرد: اگر بخواهیم به شاخص‌های اجتماعی و توسعه انسانی برسیم، باید به «مهارت آموزی» بیشتر توجه شود. وی گفت: مطابق برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد دانش آموزان باید به تحصیل در رشته‌های کاردانش و فنی حرفه ای، ترغیب شوند و این درحالیست که اکنون این میزان تنها ۳۵ درصد است.

شایان ذکر است، مس باهنر از شرکت‌های تابعه صدرتامین وابسته به شستا بعنوان معین اقتصادی شهر راین در استان کرمان علاوه بر اقدامات متعدد اقتصادی، فرهنگی و آموزشی، ساخت مدرسه ۶ کلاسه‌ای از محل مسئولیت‌های اجتماعی مصوب مجمع را با همکاری و مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان و اتاق بازرگانی کرمان در شهر راین به انجام رسانده که قرار است بصورت رسمی در ایام‌الله دهه فجر سال جاری افتتاح گردد.

عناوین برگزیده