تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۴۳۹۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اندونزی بیش از ۲۰۰۰ مجوز معدن و مزارع را لغو کرد

‌می‌متالز - رویترز: Joko Widodo رئیس جمهور اندونزی روز پنج شنبه اعلام کرد بیش از ۲۰۰۰ مجوز معدن، کشت و زرع و استفاده از جنگل‌ها را به دلیل عدم رعایت یا عدم استفاده از آن‌ها لغو و نظارت بر منابع طبیعی این کشور را تشدید کرده است. وی گفت: این اقدام برای بهبود حکمرانی و شفافیت در بخش منابع طبیعی غنی این کشور انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، مجوز‌های لغو شده شامل ۱۷۷۶ مورد در حوزه استخراج فلزات و مواد معدنی، ۳۰۲ مورد در استخراج زغال سنگ و همچنین جنگلداری و مزارع می‌باشد که بیش از ۳ میلیون هکتار از اراضی را در سراسر مجمع الجزایر پوشش می‌دهد.

رئیس جمهور اندونزی اظهار داشت مجوز‌هایی که استفاده نمی‌شوند مولد نیستند لذا به متقاضیان دیگر منتقل می‌شوند و از سوی دیگر مجوز‌هایی که با اهداف مورد نیاز مطابقت نداشته باشند نیز لغو می‌گردند.

وی علیرغم اینکه لیستی از اسامی دارندگان این مجوز‌ها ارائه نکرد گفت: دولت فرصتی برای کشاورزان و سازمان‌های جوامع مدنی در نظر گرفته تا برخی از دارایی‌ها را با مشارکت شرکت‌ها مدیریت کنند. رئیس جمهور اندونزی افزود: کشور به روی سرمایه گذاران معتبر باز خواهد بود.

اقدام مهم دیگری که از سوی اندونزی در نظر گرفته شده ممنوعیت صادرات زغال سنگ است. این کشور صادرات زغال سنگ را در این ماه به دلیل نگرانی از اینکه عرضه کم به نیروگاه‌های داخلی می‌تواند منجر به خاموشی گسترده شود، ممنوع کرده است.

این کشور آسیای جنوب شرقی با صادرات حدود ۴۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ بزرگترین صادرکننده زغال سنگ حرارتی جهان بود.

خطرات این تصمیم برای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی که با هم ۷۳ درصد از صادرات زغال سنگ اندونزی را در سال گذشته از آن خود کرده و به خود اختصاص داده اند زیاد است. هر چند در حال حاضر چین با افزایش تولید داخلی زغال حرارتی وابستگی خود به واردات محموله‌های دریایی را در سال ۲۰۲۲ کاهش داده است.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

عناوین برگزیده