تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۴۴۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

مشوق‌های مالیاتی و گمرکی برای مناطق آزاد پیش‌بینی شود

‌می‌متالز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای صادارت به سرمایه گذاری نیاز داریم، گفت: براساس تجربه مناطق آزاد در کشور‌هایی مانند چین، امارات، ترکیه و... باید مشوق‌های مالیاتی و گمرکی برای این مناطق پیش بینی شود و به دنبال آن هستیم که با ایجاد بانک آفشور و بورس بین المللی به اقتصاد سرزمین اصلی نیز کمک کنیم.

به گزارش می‌متالز، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی پس از نشست کمیسیون صنایع و معادن، گفت: چند هزار واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد موجود است که این واحد‌ها خوشبختانه از تولید مناسبی نیز برخوردارند و از آنجا که این تولیدات منجر به صادرات می‌شود، باید روزبه روز تقویت شود.

وی افزود: برای تولیدکنندگان موجود در مناطق آزاد باید تمهیداتی در نظر گرفته شود، زیرا تولیدکنندگان به دلیل اجرای مقررات و قوانین متناقض مشکلات بسیاری دارند که در نشست امروز مسائل تولیدکنندگان موجود در مناطق آزاد بررسی شد.

محمد ادامه داد: ما نیازمند حکمرانی واحد در مناطق آزاد هستیم و راهکار آن اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور است که متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود و ظرفیت‌های مناطق آزاد مغفول مانده است.

وی با اشاره به ضرورت معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی در مناطق آزاد، آن‌ها را دو رکن مناطق آزاد دانست و اضافه کرد: باید با تعامل با مجلس بخشی از مشکلات را در بودجه سال ۱۴۰۱ برطرف کنیم و باقی موضوعات در قوانین و مقررات اصلاح شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه برای صادارت به سرمایه گذاری نیاز داریم، ادامه داد: براساس تجربه مناطق آزاد در کشور‌هایی مانند چین، امارات، ترکیه و... باید مشوق‌های مالیاتی و گمرکی برای این مناطق پیش بینی شود اگر این امر محقق شود قول می‌دهیم تولید به خوبی رقم خورده و صادرات افزایش یابد و به دنبال آن هستیم که با ایجاد بانک آفشور و بورس بین المللی به اقتصاد سرزمین اصلی نیز کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده